lördag 15 juli 2023

Då ska vi se...

Större bild - Klicka på bilden!

...en törnskata på bilden först, sen senaste nytt om burken...igår la jag in 800 pics från lommarnas sjö...datorn fick spel och nästan var och varannan bild blev korrupt...jag googlade som en tok efter en lösning och hittade NEF-codec...och nu har jag laddat in det och hoppas att det var lösningen på detta skitproblem jag haft ett tag nu sen datorn blev uppgraderad och uppdaterad... i och för sig så började problemen långt tidigare men har blivit värre och värre...jag har skickat in en fråga till både Adobe och Nikon.
Adobe svarade att jag skulle gå över till jpeg vilket jag nu har ändrat i kameran för att testa men om nu Nef-codecen fungerar så behöver jag inte det. Nikon har inte svarat än annat än att de på Fejan hänvisade till Nikon support på deras hemsida. re fyra dagar sen jag skickade in...de säger en till två dagar och svar. 
Har också skickat in en fråga på Z 9-sidan på fejan och fick en del svar men ingen lösning.
Om nu inte detta hjälper så blir jag fan skogstokig...då vet jag inte vad jag ska hitte på...!
Köpa ny dator och så är det samma fel igen...kanske...vet inte om jag törs...de har blivit dyra nu såg jag när jag kollade upp den saken...vill ju ha en som är bra att fotoredigera med och då blir det lite mera kronor att lägga upp.

Så där då det var det senaste...nu in och kolla bilderna från lomsjön igen och se om jag hittar någon fil som funkar att lägga upp...pepper pepper... och hoppas på det ännu bättre att ingen fil har oväntat filslutfel.
Tjing tjing!

14 juli 2023

Inga kommentarer: