måndag 17 juli 2023

Pepper, pepper...

Större bild - Klicka på bilden!

...ta i nått...kan det va´ så att lösningen var NEF-codec?
En viss potentat och jag har gemensamt en viss skepsis mot det men som det ser ut så lirar det fint nu och jag har inte behövt kasta några korrupta filer...men varför har ingen sagt något?
Jag har mailat Adobe som ville att jag skulle plåta jpeg, för att prova visserligen...men ändock inte hade något egentligt svar, Nikon som inte svarat än...ska bli intressant att se vad de svarar, om de svarar? 
På Facebook i Nikon Z9 forumet inget svar som var en lösning på gåtan filfelslut och vad det nu kunde dyka upp för skyltar.
Så länge jag har haft detta problem och svårt att hitta felets lösning när man googlat på det enär det kommer upp en massa annat som inte hör till det här problemet jag haft...nu kom det upp något med Nef-codec någonstans när jag sökte...och sökte för att till slut...jamen va fan, typ... gå in på Nikonsidan och programuppdateringar och hittade den eventuella lösningen.
Varför inte tidigare...tja, jag har hela tiden trott att det var datorn det varit fel på och haft hjälp av en datakille som har eget företag inom data men inte är så duktig på själva programdelen...fotoprogram o.s.v. utan mer vad som sitter i burken så att säga. (Han har byggt min dator och den har funkat hur bra som helst innan det här skiten började)

Nåväl...nu så hoppas jag det kommer att lira som det ska och idag blir det en utflykt någonstans.

Tjipp tjipp!

14 juli 2023

Inga kommentarer: