tisdag 6 september 2016

Sista inlägget för idag...

Större bild - Klicka på bilden!

Stenskvätta

Törnskata - Ottenby - 25 augusti - 2016

...imorgon blir det några spindelbilder från trippen till Öland och det blir de sista bilderna för denna gången därifrån...på tal om spindlar så börjar höstspindlarna komma in i lägenheten...satt med Yanni i knät inatt vid tre-tiden...(kunde inte sova) och rätt vad det är så stelnar han till...rummet är nedsläckt med bara teveljuset på...en aningens ljus så man ser lite ändå och han hade sett en STOR  FET källarspindel sitta på väggen bakom glasskåpet i vardagsrummet...halva hushållsrullen gick åt...brrrrr...fyfan jag ryser...har spindelskräck och hade jag haft handskar nära till hands så hade jag tagit på mig dem också...spindelnät och ute kan jag plåta men en sån där stor i morse kan jag nog inte ens plåta...ska bort bara! Huuuuuuh.....

1 kommentar:

Klas sa...

Ha, ha. Visst, fobier är inget att skratta åt. Men din berättelse kom mig att tänka på min gårdag när jag böjde mig fram för att plocka upp Morakniven i stallet. Huuh! Korsspindelns nät fastnade kring näsan och över glasögon vandrade den fete... Sånt kan ju vara utan, eller hur?
/ Deerhunter