tisdag 20 september 2016

Sämsta bilden idag...

Större bild - Klicka på bilden!


...på skäggmes...men tredje gången gillt i alla fall...suttit tre dagar i rad...i förrgår på eftermiddan, inget...igår morse en hona som jag plåtade innan "turistinvasionen" kom.
Idag på morgonen fick jag både han o hon med.
Det går bäst på morron...då är de lite mer pigga på å visa sig samt sugna på mat efter nattsömnen.
Efter att jag tagit denna bilden så gick det nån timme så kom de fram lite mer ordentligt!
Men inte så där jättesamarbetsvilliga först men så satte jag mig ner i låg profil och väntade in dem och då kom de närmare och närmare och till slut hade jag dem bara enånhalv/två meter från mig.
Till och med så att det inte gick att fokusera ett tag där enär de var innanför närgränsen på gluggen...sicket jäkla problem!

Fast bilder blev det men inte de bilder jag ville ha...vill ha vassa bilder...alltså de ska sitta på vasstråna och så helst inget jox och krafs som stör i bilden men men...ska väl inte klaga...tror det ska gå att vaska fram några med lite högre nöjdhetsindex.
Vi får se...det blir te i morron.


1 kommentar:

Ölandsvindar sa...

Hahaha! Om någon ordnar en tävling om sämsta fågelbilden så kan jag säkert ställa upp. Två cm stjärt i övre högra hörnet eller annat kul.