lördag 1 augusti 2015

Idag...

Större bild - Klicka på bilden!


...blev det en del svamp igen på utflykten...som sagt det är mycket svamp uti markerna nu...tror det till och med börjar likna ett rekordår...det sa vi för ett par tre år sen, kanske fyra då vi hade två somrar i följd med mycket regn men detta året slår nog båda de åren...
Å jag fick med mig de här båda bilderna nedan med mig hem...inte en fågel jag plåtat nu på ett par veckors tid...men imorgon ska jag ut å sätta mig vid en våtmark och försöka å få lite bilder på fåglar...det har ju varit semestertider för oss båda ett par veckor så nu tänkte jag att det är min tur att ha ett par dagar med egentid...




2 kommentarer:

Sylwia Grabinska sa...

ojjjjjj
vilken GULD har du hittat i skogen!!!!
saknar Sverige pga kantareller och blåbär.
Här är lite dåligt med detta.

Bara dreglar när jag tittar på bilden :)

hälsningar

Ölandsvindar sa...

Jag tycker att jag skymtar en katt bland kantarellerna! Men vad härligt! Tillgången på kantareller är en av de få saker som var betydligt bättre i Trosa än här på Öland. Nu ska vi strax iväg och besikta min lilla röda bil. Alltid är det något som sliter på nerverna.
/Kerstin