fredag 5 juni 2015

Resten av dagen...

Större bild - Klicka på bilden!


...blir det inte ens krypfart...jo, veckohandla ska vi visst göra (?) när frugan slutat jobbet vid halvtolvtiden ...suck...man kommer aldrig undan...alltid är det något som ska göras...jaja...bar te å gör som "regeringen" säger...annars blir´e banning! :-)

I morse vid fyratiden var jag ner till hamnen och tog ett antal bilder på grannen när han arbetade med filmning...han har eget företag med videoproduktion on-line så jag plåtade honom för bilder att läggas in på hans företagssida som reklam och bakom scenen-bilder...typ...därav vilja te krypfart...jag har liksom fullgjort mitt för dagen så att säga...en fordrar inte så mycket nu för tiden...nu har jag vilat (läs sovit) ett par timmar så man orkar med resten av dagen...typ att handla texempel...! :-)

Nu när jag ändå skriver några rader så kan jag väl fortsätta och bladdra lite om fundringar jag haft senaste tiden...tänker på Fejan som jag mer och mer inte vill lägga ut bilder på enär det försvinner i den massiva bildmängden som rasar in där...man lägger in en bild och efter "berömd och höjd till skyarna" i tio minuter så är den "borta" liksom, i flödet...det känns lite som att man plåtar för kråkorna om ni förstår mina tankegångar.
Tror jag ska dra ner på mitt engagemang där på de olika forumen vilket i stort sett redan är gjort förresten...däremot så tycker jag bostadsrättsföreningens sida kan vara lagom...det är ett lugnare tempo där och inläggen ligger kvar ett tag...känns mer avslappnat på nått vis...men det är ju mer inlägg som associerar till föreningens olika intresseområden.
Men vad gäller Fejan så blir det alltså sammantaget ett mer passivt intresse av att se vad de olika forumen som handlar om fåglar (och natur) motiverar att man fortfarande är med där och kan få lite tips relaterat till det.

Och om vi fortsätter att prata om bilder och att lägga ut dem på nätet så är det lika med bloggen känner jag men inte beroende på stressflödet utan mer att det gått i stå med besöksantalet som står och stampar på samma fläck och till och med har minskat över tid...och då undrar jag om det är värt att lägga all den tid som går åt att hålla den igång i stort sett varje dag (läs: med text)...det tar tid att redigera bilder och att skriva känns mer och mer som en onödig sysselsättning som tar bort timmar av dagen i förhållande till antalet besökare...har jag inte tid då?
Jo, men visst men man vill ju ha besökare och att det ska kännas meningsfullt att skriva och att skriva intressanta saker som tilltalar är svårt och tar mycket kraft...så den delen kommer jag att inte lägga energi på i fortsättningen utan det är bilderna som får tala hädanefter och men visst kanske några rader som associerar till bilderna kan det väl bli men som sagt med ett minimerat engagemang i just det skrivna ordet.
Och då blir bloggen antagligen (ännu) tråkigare (?) men så får det bli då...
Bloggen ska fortsätta, inte tu tal om den saken men mer som en bilddagbok för det egna intresset/ för min egen skull och "komihåget".

Fotosidan skiter jag också i efter att ha varit medlem där i tio år...det har blivit mer ryggdunk än riktiga och meningsfulla diskussioner om bilden som jag inte har tid med och det verkar gälla de flesta...samma där med flödet...det blir så många bilder så ingen orkar med att diskutera.
Att lägga in bilder på FS i stort sett varje dag och sen få enbart ryggdunk...fattar inte vitsen med det liksom...(?)

Här blev det ett långt avbrott för fika och diverse andra göromål...krypfart var tanken i morse......vart fan tog den eventualiteten vägen...som sagt var...det finns annat här i livet som måste fixas med också så det blir till att prioritera att vistas i naturen och blogga bilder i första hand i fortsättningen.

Och om ni orkat läsa ända hit så tar vi en slutkläm med denna rad...eftersom jag är en humörmänniska så är det inte säkert att detta gäller till hundra procent i morgon men i stort sett så...
...och i morgon är en annan dag...

Ha en trevlig fredag och helg alle!

Ses!

2 kommentarer:

Klas sa...

Håller med om FS, fejan vet jag inget om. Så många bilder, antingen får man strålande beröm eller inget gensvar alls. Man blir m a o inte mycket klokare av den aktiviteten. Saknar ett forum där Bild är det genuina intresset. Finns något tar jag gärna mot tips.
Hoppas att du ordar något kring dina bilder även fortsättningsvis.
/ Deerhunter

Ölandsvindar sa...

Skönt att gnälla av sig ibland. Men håller med dig. Just nu har jag två bilder ute på "Fåglar inpå knuten" och de är säkert glömda om några dagar. Mina bloggar är det lite annat med. Fågelbloggen är knuten till SOF:s hemsida och där lägger jag ut några inlägg i månaden. Det känns lagom. Ölandsvindar däremot försöker jag hålla aktiv hela tiden för jag vet att t ex många sommarboende tittar in där året om för att hålla reda på lite som händer i trakten. Men visst känns det som om det går på gammal trist rutin ibland. Såja, nu var det färdiggnällt. Jag ska äta lunch med landshövdingen om några timmar och sedan vara "förband" till honom inför en publik på kanske 300 personer, så jag måste snygga till mig (skulle nog ha börjat tidigare) och öva på mitt anförande. Trevlig nationaldag till er båda!
Kerstin