torsdag 25 juni 2015

Göktyta

Större bild - Klicka på bilden!


Mer bilder i morgon...kanske (?)...400 bilder att ta hand om från dagens fotosession...inget kul alls att komma hem med så mycket bilder...jodå det är det :-)  ...det är inte det men dilemmat...Expressen eller Aftonbladetsyndromet uppstår hela tiden med så mycket bilder...vad ska jag välja...vad ska sparas, vad ska kastas...vilken av dessa två, tre eller flera ska jag välja...jag blir galen...är den ena skarpare än den andra...eller den tredje kanske är liiiiite bättre?
Vela, vela, vela...

Men i alla fall...göktyteshow idag och stenskvätta med två ungar vid samma berg...inte långt från det andra berget där jag fotograferade min första göktyta för några år sen.
Och en eller flera bilder med både stenskvätta och tyta på samma bild...vad är oddset för det?

Och göktyta överhuvudtaget...vad är oddset för det?
Skogens doldis...

Och vid hemfärd mötte jag Bygglovslångtradaren på E-tunavägen...vad är oddset för det...typ...?

Nu är´e kväller...Aidensfield ska kollas...hängt med där över ett år nu...gillar...klockan 8.00
Lagom småputtrigt...att avsluta dagen med...om man inte somnar förstås vilket händer ibland då och då...särskilt om man varit ute en hel dag och fått för mycket luft i sig...

Kanske drar ut tidigt imorrnbitti igen och kikar om tytan är hemma...får se...

Ses!

2 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Jag hörde något okänt kraxande häromdagen. Det var göktytan som matade unge på telefontrådarna. Tyvärr rakt in i solen så det blev bara någon otydlig silhuett på bilderna (definitivt kasta)men visst är det svårt det där urvalet. Klockan 15 ska vi hämta Chessie. Operationen gick precis som förväntat sa veterinären, så det är ju en bra början.
/Kerstin

Klas sa...

Ena dan 400 bilder, nästa (och de flesta därefter på ett tag) bara någon enstaka. Idag, t ex. Halvdag vid berömda fågelsjön. Kommer med hem med ett par bilder av sävsparv i motljus. Hurra.....
Förutom ögonen får jag god hjälp i masselektering av bilder genom fokusmasken Capture One tillhandahåller. Bara ställ in och sen är skärpevalet en barnlek. Önskar jag hade 400 bilder att titta på nu...
/ Deerhunter