fredag 26 juni 2015

Från i morse...

Större bild - Klicka på bilden!

Buskskvätta

...drog iväg vid strax efter 4 nån gång...vädret såg fint ut när jag tittade ut och jag hade förväntningar om en fin dag...fixade kaffe och fikabröd...kollade om kameran var redo...pussade katterna och sa hejdå till frugan...;-)  nääää, tvärtom menar jag...väl? :-) men i alla fall...när jag kom fram till mitt place så spöregnade det...inte en fågel heller men en jäkla massa kor med kalvar precis vid staketet och där skvättröset är...jaha...vad göra då då?
Jo, kaffe med macka blev det direkt...så kanske det lättar på om jag sitter en stund...klockan drog iväg och jag kände nästan för att dra hemåt och ännu ingen fågel strax före sex-tiden.
Men så hade korna gått iväg och så helt plötsligt så tittade en vuxenskvätta fram vid stenröset och efter kom ungarna och gnuggade sömnen ur ögonen...härligt...så levde hoppet om en fin dag i alla fall!
Inte då...sen kom nästa skur...fullständigt spöregn...näfan...jag drar bortåt och kollar vid mitt nästa ställe jag har och ser om det är nå liv där...inte då...regnet avtog i alla fall...såååå...tebax och kolla igen vid placet...ställde upp mig och så kom då tytan efter en liten stund å landa på stolpen !
Härligt å se dig kompis! :-)
Men du sitter på fel sida om bilen...kan du inte komma till den här sidan istället...nehej...så du är inte på poshumör idag...okidoki...får väl tacka för igår ändock så snäll som du var då!
Och sen blev det ingen mer tyta på förmiddan...och inte mer så mycket annat heller så jag föredrog att dra hemåt vid middagstaget med bara 25 pics i bagaget...lagom liksom...inte så mycket att ta hand om...trots allt så blev ju dagen ändå en fin dag med allt bättre väder vad det led med obs på tytan och en del liv runt ikring ändå...inte alltid så viktigt med bilder nuförtiden när man med åren blivit något liiiiite mer luttrad...men hade det varit första gången med tytan hade nog hjärtat dragit igång med lite mer fart! :-)

Ha en god helg alle...!

Ses!

Rumpnisse

Vid mitt andra place...snappar´n var hemma!

Och även denna blyga Törnskata mellan trädstammarna.

Vinbergsnäcka ute på promenad.

Å den här är absolut inte blyg...

Inga kommentarer: