söndag 11 januari 2015

Fler bilder från 9 januari...

Större bild - Klicka på bilden!


...igår vräkte snön ner på dagen men sen framåt kvällen spöregnade det...och idag på morron och förmiddagen har det snöat och stormat men just nu när jag skriver detta så har det lugnat ner sig...tror till och med att det slutat snöa...(tittar ut)...jomenvisst...och det blev ingen koja idag utan satsar på morgondagen istället...blir nog bara två dagar till...om vädret tillåter...sen är det annat på g...som ni vet...








3 kommentarer:

Lasse Jansson sa...

Man önskar ju att vädret kunde hålla en fast linje och vara lite mer bestämt... :-) I skrivande stund, söndag förmiddag, är det vitt ute men resultatet av snöslask som följts av minusgrader är 100% isgata. Jag har lite svårt att gilla det.

Som vanligt fina örnbilder. Det slår mig hur stora och mäktiga de är när jag tittar på dina fotografier.

En fråga. Blir alla havs- och kungsörnar ringmärkta till slut? Ja, förutom de som inte hinner p.g.a. olyckor eller annat förstås.

Anonym sa...

Kauniita kuvia - fina bilder :) Ronja

Klas sa...

Nr 7 enastående bild, tycker jag. Beredd på action, klorna ute, fullt fokuserad blick. Och fint återgiven fjäderdräkt.
/ Deerhunter