fredag 24 oktober 2014

Tre da´r i buren...

Större bild - Klicka på bilden!


...var ju en slagdänga när jag var liten...av saligt avsomnade Thore...poppade upp bara så där i minnet...nä, men ialla fall...tre dagar ledigt, idag och över helgen, blir det då det är hjortjakt ute på örnmarkerna...passar bra då kan jag sitta hemma å ta hand om lite bilder...lägger ju bara ut en bråkdel av alla bilder jag har i "lager"...funderar på om jag ska ransonera mig här och bara lägga ut rovfåglar på min steffelodi-sida...blir ju lite enahanda för folkens att bara bli bjuden på örnbilder i parti och minut här...kanske?...ehhhh...bloggen ska ju vara lite blandat och på så sätt bli mera intressant...kan tänka mig en som inte är intresserad av fåglar alls bara surfar förbi...men då kanske det inte blir något inlägg alls här emellanåt från mig enär jag ju är helt jävla tokig i att plåta rovisar...eller fåglar överhuvudtaget...ahhhh...det var bara några höga tankar från min sida...jag kör väl på som vanligt...typ...

Nu så...frugan har fått "partiell tjänstledighet"...som det så fint heter på "landstingspråk", i sex månader...från 1 november...för att sen då ta ställning om det ska bli permanent...en liten säkerhetsbackup så att säga i fall det inte fungerar eller om det händer något oberäknat.
Pengar är inte allt...men nästan, fast vad ska man med pengar till om inte hälsan står en bi...?
Hoppas nu att hon får ett bättre liv...fattar inte att de kör med folk på ett sjukhus på det sättet som görs...ett place som ju ändå ska värna om folks väl och ve...ofattbart!
Det ska göras så mycket som möjligt, på kortast tid som möjligt, med så lite folk som möjligt,...ungefär så ligger det till i korta ordalag...

Jovisstja...igår var jag ju te kojan och vet ni...en kungsörn kom och satte sig i granen för att en stund senare flyga iväg och sätta sig i den andra granen tvärs över fältet och efter en stund flög den ner på marken och det blev lite palaver kontra de två havsörnarna som gick och "betade" på marken...men vi satt å snackade så ögonblicket gick förlorat...det gäller att hänga med i svängarna för det går fort när det händer något...den drog iväg mot sjön men i alla fall...inga problem att se att det var kungsörn...helt 100 plus att det blev några dokumentationsbilder av den lite mer suddigare arten men för att faställa att det verkligen var en kungs så funkade det.
Va´ va´re jag sa häromdagen..."plötsligt händer det"...!
Kul...!
Nu är´e bara te å hoppas att den kommer igen och att det blir fotoläge också...

Får önska eder en riktigt trevlig helg!

Ses!

2 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Ja, dom sätter lätt klorna i en, de där mäktiga pippina! Det är väl därför jag ideligen sorterar bort bilder på flygande örnar högt uppe i det blå. Man kan inte låta bli att rikta in kameran så fort man ser skymten av dem men jag inser att jag inte behöver 1000 bilder av flygande örnar.Ni har en härlig tid framför er om din fru slutar jobba nu. Jag har ALDRIG ångrat att jag slutade vid 62. Jag hade kollegor som räknade och räknade och de var så rädda att förlora några 100-lappar i månaden om de slutade tidigare. Men pengarna räcker och "friheten" är viktigare. Man kan snåla in på allt möjligt som kläder, besök hos frissan, lunchkostnader osv.
Trevlig helg till er!
Kerstin

Klas sa...

Till din blogg närmast förväntar jag mig att serveras med goa rovfågelbilder. Du gör de fåglarna full rättvisa, tycker jag.
/ Deerhunter