måndag 20 oktober 2014

Tråkväder idag...

Större bild - Klicka på bilden!


...grått och trist och regnet vräker ner...fast jag var en sväng i morse till kojan i alla fall fram till elva runt...6 stycken havsörnar hade jag men det var mest att sitta å titta på dem utan att agera med kameran någonting annat än att jag tog några bilder för dagen...kul det med och nu när man har hur mycket bilder som helst så är det ju inte så där jättenödvändigt att man måste fotografera örnar till varje pris så att säga...ja, man blir ju kräsen också...väderförhållandena ska ju vara så optimalt som möjligt för att det ska bli bra bilder tillsammans med att örnarna agerar som man vill...typ ...helt klart...

I morrn tisdag ska kulorna bort...que?...undrar ni...jo, ett veterinärbesök är bokat imorrn kl 8 då Yanni ska bli kastratsångare...inget kul för katten men nödvändigt.

Sen...igår fick jag hem min andra kamera D700:an från check and clean hos Nikon och en reparation av plus o minuskompensationen som jag trodde det var fel på men icke att det var något fel...det var så här att på den andra kameran så ligger plus och minus på höger sidan av sökarbilden...och på D700:an ligger den nere under sökarbilden...helt ok alltså...och/men jag trodde ju att det var samma på bägge men sic! att det var så...2200 ut i onödan men ändå inte helt bortkastade pengar för jag fick nytt gummi på kamerakroppen och sensorengöring och lite justeringar av expvärden o.s.v....så nu ska väl den hålla några år till...jaja...

Frugans nya kula om vi fortsätter att prata om kulor så har hon ju lite problem med att det inte blev så där jättebra med läkningen och funktionen av nya höftleden...slitigt arbete och ett förlorat liv där hon efter arbetets slut inte orkar med något mer än att vila...så en nedgång av arbetstiden är av nöden och bollen har rullat igång på jobbet med ett samtal med chefen och teamledaren att få gå ner till fem timmars arbetsdag...sjukskrivning då?...säger ni...mmmmm...jo men visst...med allt jävla strul som följer med det kontra Fk...det ska vara rehabutredning och fan å hans moster och av det blir man ju nästan sjukare av...så vi föredrar nog detta...och den dära Jimmie...undrar om det blir rehabutredning på honom...sic!

Vinterdäcken ska på också de dubbade...och på sommardäcksfälgarna lurar jag på att sätta dit åretruntdäck eftersom de, sommardäcken, gått nästan 5-6000 mil och börjar bli slitna...tänker inte använda dubbdäcken mer utan köra på åretruntdäcken alltid...hoppas de fungerar bra!

Hur går det med lägenheten då?
Inte alls...just nu är det stiltje...men vi kollar varje dag...men det känns tröstlöst med de priser som är idag...huuuuhhhhh säger jag bara!
Vi får se vad som händer och fötter...

Ha en trevlig eftermiddag och kväll!

Ses!

Inga kommentarer: