fredag 23 maj 2014

Nu vet jag vad felet var...

Större bild - Klicka på bilden!


...med mitt kort där det skulle dras peng för att betala PS-CC...fick ett mail till igår om att det inte gick att dra peng från kortet till One.com och min domän där steffelodi.se...och jag tänkte att va faaaan är det för fel?
Så jag skickade in en fråga till Handelsbanken som jag då har kortet hos och undrade om det kan ligga något fel där...och visst...kortet var stängt för utlandsköp om jag öppnade det för köp utomlands så skulle det fungera! Eftersom både Adobe och One ligger utomlands så klart som korvspad att det var så!
Sicket jäkla simpelt fel!
Men hur i hela glödheta ska man kunna ha koll på allt hur det funkar i internettets värld?
Det hade bara varit å gått in på min bank och klickat i en punkt "Öppna för köp utomlands".
Att det fungerat tidigare beror på att då har jag fått en faktura och gått in på internetbanken och betalat manuellt så att säga men nu drar de direkt från kortet.
Men i alla fall...Adobes support är skit oavsett...kunde kanske ha löst sig på ett smidigare sätt om jag fått kontakt med dem och de upplyst mig om saken istället för att man sitter flera timmar och försöker lösa problemet på egen hand...nä..fuck Adobe ändå...!

Inga kommentarer: