tisdag 4 mars 2014

Farbror Henning och Blondin-Ida...tack för tips!

Större bild - Klicka på bilden!

Aspa - 1 mars 2014


Ojojoj...jag hämtade hem Bridge igår efter tips från Farbror Henning och Blondin-Ida...ojojoj...vilken glädje...jag blev helt förälskad i programmet med en gång...logisk var namnet...rappt var namnet och allt fungerar som jag vill och man kan kopiera bilder hur som helst och tar man bort en bild så försvinner den även från utforskaren...integrerat liksom...ahhhhhhhh så jävla skönt...nu ska jag förklara varför jag inte tagit hem det tidigare...jag har klickat på Bridge i Photoshop och då har det kommit upp en skylt med att installationen misslyckats och jag har gått in på Adobe men inte hittat nån info om att det ingår i PS-CC men så fick jag ett mail från dem i rubriken igår om att det var och är mycket enklare att använda Bridge med sin logiska användarvänlighet...och att det ska ingå i PS-CC och jag gick in i Creative Cloud och där stod Installera utan ngn info om att det kostar pengar och mer utgifter hade jag ingen lust att dra på mig... så då får man väl hoppas att det är så då inga probs att få in det...jag hade bara varit inne några minuter och kände mig hemma redan!!!!! 
Nu har jag bekantat mig med det lite mer åkt runt lite i menyerna och Lightroom har åkt åt h*****e...!
Fan vad tid jag lagt ner på´t... :angry:

Edit: Har skapade en mapp i utforskaren och den kom upp även i Bridge precis som i View ...ahhhh...det är så bra så bra sååååå! :D
Detta gjorde min dag!  :D
Tack ska ni ha än en gång!

Idag ska frugan baka...nu har hon kommit igång riktigt här...i morse sa hon till mig att ta fram apparaten...jaja...hushållsassistenten alltså...vad trodde ni!?  ;-)
Den är lite för tung för henne än så jag fick hjälpa henne med lite av varje så att allt fanns framme och nu bakar hon...ska bli så gott med fika och nybakta bullar snart!

4 kommentarer:

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj vid samma kust.
Kul att du gillade Bridge och Camera Raw. Lycka till.
- Ha en fortsatt bra dag !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

Unknown sa...

Så bra att operationen gått fint. Så nu har hon slängt kryckorna och lutar sig på brödkaveln istället? Ordningen återställd i huset. Hälsa från oss
/Kerstin

Stefan Pettersson sa...

Hon har inte slängt kryckorna än...de hänger med överallt än så länge...hon hälsar tebax! :-)

Steffe

Klas sa...

Jo, vi män får allt som oftast bära fram tunga apparaten, det känner jag igen från hemma. Och det gör vi ju så gärna åt dem. He, he. Råkonverteringsprogram dessa dagar är ytterst komplicerade program, i alla fall de jag provat på. Jag kör C1 och kan nog aldrig, med förståndet i behåll, byta till något annat. Bra gjort att du känner dig hemma i det nya direkt.
/ Deerhunter