tisdag 31 december 2013

På ny kula...

Större bild - Klicka på bilden!


...nu skiter vi i det gamla 2013 och hälsar snart det nya året 2014 välkommen!


Året sista skälvande timmar är vi inne i nu och både vråken och jag kikar uppåt himlen och undrar vad det nya året ska föra med sig...det blir ett spännande år OCH nervöst år inledningsvis...om 6-8 veckor ska frugan börja på ny kula...en höftledsoperation är inbokad som Prio 1...annars är det ju väntetid på hur länge som helst när det gäller sånt men läkaren tyckte hon var så ung samt så jag antar att de prioriterar yrkesverksamma, om det kan man ju tycka vad man vill...alla är ju lika mycket värda men för frugans del är det ju bra eftersom hon "vill ha sitt liv tillbaka" som hon uttrycker det...kan ju fan knappt gå hem från jobbet längre...det tar en kvart i vanliga fall, nu en halvtimme med stor möda och smärta...det har gått fort på slutet med att höftens sviktande funktion har förvärrats...jag skjutsar och ställer upp i görligaste mån så det ska bli skönt att hon får det där fixat och vem är nervösast...gissa?...jag med mitt stora ego är ju skitnervös REDAN i undran om det ska gå bra eller inte...men men...det där är ju rutin för höftledsverkstan såååå...man får hålla tumsarna...och hoppas på de bästa!
Fem dagar inlagd på sjukhus med op...sen konvalescens 6 veckor till 3 månader beroende på vilket arbete man har...

Annars...tjaaa...nya utmaningar inom det fotografiska och fågelvärlden står för dörren...mera kilon ska bort...hälsan är det ju lite si och så med men det rullar på...än så länge...vad mer...igår hände inte mycket vid kojan...ena dagen full rulle med båda kungarna nere och igår endast vråken ovan på bilderna på morgonen...hoppas bilderna fungerar (?) utan luminans...skitbilder men för mig är de bra...bryr mig inte så mycket om vad folk säger...ja, man får ju lite kommentarer hit och dit men jag vet vad jag kan och vad som är bra för mig och det är huvudsaken...tja det om det...hoppas det inte smäller alltför mycket ikväll...den ena katten Alex var lite orolig igår i det att det smällde ett antal gånger under kvällen...ett jävla skit med smällare...borde förbjudas i tätort. Gillar inte...!
Under kontrollerade former och utanför tätort på avskild plats kan det väl tillåtas men NU...nu smälls det ju hejvilt i stort sett vart som helst i stan...det är bara att titta ut genom fönstret...utanför oss är/blir det fullt hallaballo ikväll!

...det var väl vad jag hade på hjärtat för denna stunden...vi ses förhoppningsvis även nästa år...och med det vill jag önskar er alla bloggläsare ett riktigt...

GOTT NYTT ÅR!

7 kommentarer:

Lasse Jansson sa...

Ett riktigt Gott Nytt År tillönskas dig och med särskilda förhoppningar om många lyckosamma fototillfällen under 2014!

Niklas Johansson sa...

Gott Nytt År Steffe!!! Fantastiska bilder som du levererat under det gångna året. Ser fram mot nya fina bilder under 2014 från dig. Det viktigaste är upplevelserna och minnena från fototillfällena samt att man själv är nöjd med bilderna. Det kan ingen ta ifrån en.
Hälsa frugan gott nytt år och lycka till med operationen. Hoppas att vi kan ses något under 2014 :)
/Niklas

strandskatan sa...

Det är alltid nöje att komma hit :)
Önskar Dig ett riktigt Gott Nytt År 2014!!!
Halina

Birgitta sa...

Gott Nytt År till dig också!

Torbjørn Wingsternes sa...

Takk for titten gjennom 2013. Godt Nyttår!

Klas sa...

Det finns skitbilder och Skitbilder... Jag tycker att bäst är om man går egna vägar och inte lyssnar för mycket på vad andra tycker. Vi fotografer står ändå personligt ansvariga för det vi åstadkommit och det kommer alltid att finnas de som ogillar vad man skapar. Hur man än skapar. God fortsättning !
/ Deerhunter

Jani sa...

Gott nytt år!
Kollar in lite då och då för att njuta av dina underbara bilder.

Ha de gott