lördag 5 november 2011

Hösten och vintern...

Större bild - Klicka på bilden!

10 maj 2011

...är tiden man minns de lyckliga stunderna blott!
Denna bild är från i våras då Blåhaken visade sig från sin allra bästa sida när jag var ner till Öland på en visit.
Höll till vid muren alldeles strax efter infarten till Ottenby.
Idag är en lugn dag...igår blev det en liten fikarunda med frugan utan att jag tog några bilder.
Idag och imorgon jobbar hon.
Vädret idag, just nu, är disigt och lite hösttråkigt.
Tankarna är hos mitt gömsle och undran om vad som händer där när man inte är där...men ska låta det få vila ett par dagar nu efter den lyckosamma sejouren med korparna.
Även min stackars arma gamla kropp behöver vila...nja, nu överdrev jag väl liiite men bara lite...men visst är det så att man inte är tjugo längre...inte trettio heller för den delen...absolut...det känns att man är 50 + 8...usch! ;-)
Men i alla fall spännande projekt att ha så här i den mörka årstiden...helt perfekt tajmat enär jag har väldigt svårt med vinterns alla vedermödor med snö, drivis, slask, halka, mildväder och kallt om vartannat och allt det där som hör vintern till.
Lika vacker och härligt underbar som hösten är, lika jävlig är vintern...nä, den kan vara...men med detta projekt så ska jag väl kunna "överleva" vintern med en större glädje.

Från det ena till det andra...trodde Nikon skulle komma med nyheter men inget ännu...får se om det blir något i november nu.

Denna helgen är det Vårgårda Naturfotofestival och jag har en bild med där i NFF:s monter och utställning av 19 stycken bilder med naturfotografer från dito.
Bilden ifråga är göktytan som ses i headern här ovan...spännande och kul.
Stor bild denna gången, mot tidigare då vi haft mindre bilder...70 * 50 och jag har haft bilden till påseende hemma hos mig innan jag skickade den till admin för NFF och den var kanonsuperbra!
Det är Crimson som fixat den och som jag kan rekommendera när det gäller förstoringar.
Alla de bilder jag fixat hos dem har jag varit nöjd med.
Och den ska även vara med på Fotomässan i Tjockhult vad det lider...kul det med och många (ännu mer) tittar lär det bli eftersom den är större än den i  Vårgårda.
Jahaja...det var väl vad jag hade på hjärtat idag, i denna stund...tänkte jag skulle dra en liten sväng men tror jag skiter i det...känner bara för att sitta vid datorn och ta det lite lugnt...såååå...ha en fortsatt trevlig helg och vi...

Ses!

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Det är ju en otrolig vacker bild :)Så kul att du är med i de foto utställningar :)
kram/Mimmi

Tristan sa...

Superfint bilde av fuglen.

Fjällripan sa...

Fantastisk bild av blåhaken!! Så vacker den är! Nu vill vi ha snö här,så det blir lite ljusare...