måndag 22 augusti 2011

Favorit i repris!

Större bild - Klicka på bilden!

Myrspov - Isländsk Rödspov - 15 september 2010

Igår försökte jag på vadare vid ett vadarställe...från tidiga morgon till sen eftermiddag satt jag i ett gömsle av typ hundkoja. (Ameristep Doghouse)
Skygga var de, vadarna och inte nog med det en familj som kom efter att jag äntligen efter ca två timmar fått kontakt med några vadare som närmade sig och närmade sig...vartefter och pickade i vattnet och sakta, sakta drog sig mot mitt gömsle men så helt plötsligt så lyfter de!
Va f...en rovfågel?
Eller vad...?
Men va f*n var det nu då?
Satt ju helt still jö...tittar ut och får se en barnfamilj med bollar och filtar och allt det där...jaha...det var det!
Hojtar att det pågår fotografering här och ni har ju hela området som är stort att vara på och så måste ni slå er ner just här...schysst!
Två timmars väntan och fåglar bortskrämda...tack så j*vla mycket!

Så idag får ni se en bild från förra året som en "Favorit i repris" när den Isländska rödspoven var här...en riktig raritet!
Av denna lilla historia lär jag mig i alla fall att; aldrig på en söndag...aldrig på en semester...helst tidigare på morgon när folk sover eller väldigt sent på eftermiddan...ingen sol utan mulet eller molnigt och lite svalt...alltså är hösten välkommen!
Hösten och våren är bäst!

Ses!

8 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Ja det är så vi har det här också: Fler badare än vadare. Men det stundar väl bättre tider. Vardagarna, gärna lite mulna, börjar bli riktigt hyfsade. Och pensionärerna i sina husbilar går oftast inte längre från bilen än en stolslängd.
Kämpa på!
Kerstin

Morten Pedersen sa...

Det var jo virkelig synd. Håper du fikk en bolle som trøst da....

Fjällripan sa...

Men så grymt irriterande...Jättefin bild det här iallafall!

Maria sa...

Min bästa tid vid ex. havet är tveklöst vår och höst, då alla andra dragit sig tillbaka eller inte ännu vågat sig ut. Endast jag och naturen bildar då en sluten enhet...som en liten pakt mot allt det skräniga och bråkiga...
Mycket vacker bild dock, tack för att du delar med dig! :)

Urban Rundström sa...

hej Steffe! Jag känner igen problemet från ett flertal tillfällen. Senast i vintras när jag skulle fota örn och det kom en fiskare och störde. /Urban

Birgitta sa...

Så irriterande men känner igen det. Just när fåglar eller andra djur just kommit tillräckligt nära så kommer något och stör.
Fast dina bilder från förra året går inte av för hackor!
/Birgitta

Hilda R.B sa...

Det var sund da. En må ha stor tålmodighet når en sitter i skjul. Men det er ikke alltid en kan styre alt. Men dine bilder fra i fjor var råfine. Lykke til neste gang da!!!

Ingemar Pettersson sa...

Hej Stefan!
Oj, oj jag lider verkligen med dig, så otroligt både tråkigt och retsamt. Jag tror vi alla här känner igen oss och har råkat ut för liknande episoder. (om det är någon tröst)
Suck, håller tummarna för att du såklart skall slippa detta, säger som Kerstin -"det stundar bättre tider".
Bilden som du visar här är för jäkla grym i alla fall, inte ens en liten badboll är med ;)
Må väl
/Ingemar