tisdag 2 augusti 2011

Bändelkorsnäbb...igen!

Större bild - Klicka på bilden!

Vadholmens gamla stuga - Björksund - 2 augusti 2011

Idag gjorde vi en utflykt till Björksund härutanför Nypan och kollade om det fanns några bändlar där eftersom det rappats på Svalan om det.
Varmt, kleggigt och...outhärdligt!!! Bromsar, stora bromsar små bromsar...flugor, allehanda flygfän...usch...men jag härdade ut där en stund i alla fall...det gick fan inte och vistas där pga bromsanfallen!
Först såg jag bara Mindre Korsnäbbar men så dök en sån där liten söt "papegoja" upp och därefter så dök det upp en tre-fyra stycken kanske fler t.o.m.
Även honor några stycken.
Jag koncentrerade mig på den jag såg för jag ville ha en bättre bild än de jag fick på Mörkö på just "den röde"...och nu blev jag riktigt nöjd!!
Den första på det tidigare Bändelkorsnäbbsinlägget, på honan...är jag hundranöjd med men inte de andra...jag ville ha en sån bild som visas här ovan...men inte så lätt att bara beställa liksom. :-)
De sitter ju inte fritt till om man säger utan det gäller att vara med hela tiden och hitta "en lucka" och passa på då!

Ses!

16 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Skarpt og fint bilde med flotte farger.

Ölandsvindar sa...

Ser ut att vara invasionsår för bändelkorsnäbbarna. Verkar finnas överallt utom i min trädgård. Måste försöka hinna ut och leta.
Ha det!
Kerstin

Ingemar Pettersson sa...

Så otroligt grymt! Bilden är helt i en liga för sig, skönt när allt "klaffar".
Må väl
/Ingemar

Sylwia Grabinska sa...

vilken färg på bilden!
Snygt, skarp, fint.
Har aldrig sett en sådan fågel.
Mycket intresant!

kramiz/Sylwia

Marina sa...

Jättevacker fågel! I "min värld" känns det som en jättebedrift att sitta still i det insektsbeståndet och vänta på den rätta bilden!!

Anki sa...

Ja, vad utsätter man sig inte för, för att få bra bilder - Snyggt jobbat!

Birgitta sa...

Snygg fågel på snygg bild. Denna har jag aldrig sett förut.
/Birgitta

Fjällripan sa...

Ja det här blev en riktig fullträff. Skarp och fin!

jonny sa...

ja som vanligt har du fått till det snyggt jobbat jag har min nya kamera att jobba med verkar bra lägger ut bilder senare naturen är full av motiv må gott jonny

Oscar sa...

Snyggt skjutit! Grym färgkombo med det smaskigt röda kontra det mustigt gröna!

Hatten av...
Oscar

jocke sa...

Jäkligt snyggt!!!

/jocke

Stefan Pettersson sa...

Bugar och tackar för trevliga kommentarer!!! :-)

Steffe

Maria Thorbjörnsson sa...

Jestanes..det e såna här bilder som gör att man vill lära mer..och som dom vise säger..det e du som tar bilden..Den här fågelkillen e ju bara störtskön..ha det..Maria

NatureFootstep sa...

det verkar som om dom har översvämmat Sverige. T.o.m jag har sett dom. Det blev vackra bilder där i lärkträdet. Fast jag tyckte det var svårt att få hannens färg riktigt bra. :)
Jag har inte lagt ut mina än. :)

Mimmi sa...

Jisses ... himmel och pannkaka ... vilken bild... kors i taket .. hoppas verkligen att alla klickar på denna bild så de får se denna så otrolig vackra fågel i stor format :)
Otrolig bra bild
kram/Mimmi

Stefan Pettersson sa...

Tack ska ni ha! :-)

Steffe