lördag 20 februari 2010

Trött på vintern...


...trött på att blogga just för tillfället...det händer inte så mycket...livet går sin gilla gång och ute blåser och yrsnöar det....men det har inte kommit så där jättemycket med snö som det var sagt att det skulle komma till idag.
Trodde det skulle bli världens snökaos enligt vädersiarna men det kanske är lugnare här och värre neråt och uppåt?
Håller på med min fotobok och det flyter på...börjar väl närma mig slutet till att skicka in för tryckning.
Nu ska ni inte tro att det är något märkvärdigt med djupsinniga texter och abstrakta fotografier eller så utan det är mer en bok för barnbarnet att bläddra i för att kunna titta på bilder av olika fåglar som jag fotograferat nu i ett par års tid.
Med lite dikter, visor och poesi o.s.v. med anknytning till vår och fåglar åssådär...Sjösala vals, Idas sommarvisa bl.a....
Märkvärdigt och märkvärdigt...klart att det är det på ett sätt men ni förstår vad jag menar...
Kul som en förstagångsgrej att testa...sen ska jag nog göra en bok i större format med mina fågelbilder men "på mitt vis"...det vill säga mina bästa fågelbilder med lämpliga texter till som jag idag inte vet vad det blir...men jag har lite funderingar.
På tal om att blogga...känns lite som att det gått i stå på något vis...kanske jag kommer att ägna mer tid på att lägga in bilder på min hemsida...känns som att blogga är lite...ja, vad ska man använda för ord..blasé kanske...anledning till att man bloggar funderar jag också på...den enda anledningen som jag kommer på nu så där helt apropå är ju att det är som en dagbok och en riktigt kul dagbok...när man har lust och inspiration vill säga men när inte varken lust eller inspiration infinner sig så känns det mest som ett (påtvingat) tvång...kanske bara en känsla som jag har just nu för tillfället...jag vet inte...?
Men man behöver ju inte blogga varje dag...det går ju bra, och det ÄR väl bra, att ibland ta pauser från olika saker här i livet för att få perspektiv på tillvaron i olika sammanhang och för att få nya influenser, ny inspiration.
Jaja...vi får se hur det faller sig...med våren så brukar ju det mesta blomma upp och även så den psykiska och fysiska statusen.
Vintern har varit härlig och det är första gången jag tyckt om vintern med dess myckna snö som kommit och skapat så vackra naturscenerier med kylan som också gjort sitt till med underbara frostiga träd som sin specialitet.
Men nu säger jag bara en sak;
Vill inte ha vinter mer...
Jag läser ju en bok har jag berättat om tidigare...Hypnotisören av Keppler...har nästan kommit till slutet...och vad kan jag säga om den.
Bara lite kort...NEJ...jag gillade den inte...tyckte inte om atmosfären i den...tyckte inte om uppbyggnaden i handlingen, trög...jag kom aldrig i gång med den som jag kan göra med en bok som man fastnar i handligen och är spännande...för är en bok spännande då kan jag inte sluta att läsa men den här boken var inte en sån bok...men smaken är som baken.
Nähä...nu har jag svamlat färdigt!
Nu blir det kaffe o semla...vilken i ordningen har jag tappat räkningen på men vågen kan räkna ut kilona i alla fall! ;-)
Snart dags att köpa nya byxor igen!
Näfan...det får vara nog med viktökning nu...tror jag...kanske ska börja tänka på att få bort den där kulan som hänger ivägen så man får fri sikt ner mot fötterna! :-)

5 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Lite nyfiken blir man ju allt på barnbarn-boken... :)
Jag förstår dig helt angående bloggandet - ibland är det hur kul som helst och ibland vill man bara trycka på Delete-knappen och glömma allt... Det som jag stör mig mest på med bloggen är att den tar så mycket tid från min hemsida - min hemsida har jag nog inte uppdaterat på ett år nu och bilderna på bloggen är ju egentligen för små för att vara rättvisa...

Är du så jädra intresserad av fötter ? Själv är jag mer intresserad av semlor...


Henke :)

Anonym sa...

Hahaha...ja, det har du rätt i, vafan ska jag kolla in fötterna för...bäst att å passa på å äta semlor så länge de finns...rätt så!! ;-)
Fast jag måste säga att det är liiiiite problem å knyta skorna nu...men det finns ju lösningar på det med...bara å köpa "hopp i skor" utan snören! :-)

Steffe

msunphotography sa...

Du är inte ensam om det! Jag har också bloggtorka och så passade jag på att göra en ny hemsida med helt annorlunda design/layout. För sen kommer jag inte ha tid med hemsidan utan mest foto :)

SonjaC sa...

Ja jag är lite sporadisk då och då också. Man kan ju bara lägga in en bild vid dom tillfällena, behöver inte vara en nytagen, och inte skriva någonting alls.

Det där med att inte se fötterna och ha svårt att böja sig ner och knyta skorna, det var precis det som var mina första symptom på min sjukdom. Jag hade massor med vätska i buken som tog emot. Nu menar jag inte alls att det är det som är ditt "problem", utan mer att passa på och njut utan för dåligt samvete nu i vinter. I vår kommer du att gå ut med din fotoutrustning och röra på dig, då kommer kondisen man tappat i vinter tillbaks och allt känns så mycket lättare. Jag tror att mörkret och kylan gör att vi blir mer sugna på fett och sött.

Hälsningar Sonja!

Niklas sa...

En kul grej att göra för barnbarnen. Kanske något man ska fundera över, till min brors dotter. (men jag utelämnar nog ögon bilderna ;-)

Jag är också inne i en period då bloggandet känns lite segt, även att kommentera och titta runt på webben. Du är inte ensam om detta.. Det syns både på hur många kommentarer jag får på min blogg just nu, och hur lite jag själv kommenterar, eller läser.

Typiskt för februari, i slutet av mars brukar det vända :-)

/Niklas