söndag 27 september 2009

Öland - 25/26 september


Seby Läge.

Rastlös som fan...drog en sväng till Öland i fredags o lördags...sov i bilen men fyy vad kallt det var...frös som en hund på natten!
Men men...det är sånt man får ta...fast nästa gång blir det vandrarhem eller nått sånt.
Kroppen hänger ju inte med längre...vaknade flera ggr på natten av en "skrikande" kropp som bara ville röra på sig. :-)
På morgonen var jag tvungen att ta en promenad för att få igång blodcirkulationen...huga, huga!
Nåväl...skitsamma...de här bilderna fick jag med mig hem och visst händer det mer där nere än vad det gör här hemma...stendött är ordet för mina "jaktmarker" just nu.


Seby Läge


Tranor sträcker oavbrutet.


Hela dagen kom det mängder av formationer.


Kustpipare - Seby Läge.


Kustpipare - Seby Läge.








Prutgås - Ottenby.


Tofsvipa - Ottenby.

5 kommentarer:

cecber sa...

Fina bilder du fick med det, värt att frysa ibland kanske?

Anonym sa...

Vackra bilder!
Önskar jag hade varit med! Men sova i bilen lät ju inte så kul.
Nu är du hemma och sover på tempurmadrassen och blir 20 igen
;-)
Kram Gumman din

Anonym sa...

Härliga bilder, Öland har verkligen mycket att bjuda på av motiv. Brukar oftast längta dit så fort jag har kommit hem, så det får nog bli en tur snart igen...

Sova i bilen är inge kul...men vad gör man inte för lite bilder ;-)

Mvh, Jörgen

Anonym sa...

cecber: Tack! Nja..vet inte det ja...inte en hel natt.

Gumman: Tack! Lite yngre blir man väl när man kommer hem! ;-)
Men vi ska ju dra dit snart igen tillsammans gumman min! Det ska bli roligt!

Jörgen: Tack! Jo, fast det finns ju gränser...Öland är verkligen fotogeniskt...det händer alltid något där...skulle vilja dra ner en sväng på vintern och se hur det är där då...det vore häftigt men då blir det vandrarhem eller stuga! ;-)

Steffe

Sonja sa...

Åh vad trevligt att dra iväg dit sådär. Vackra bilder blev det också.