måndag 14 september 2009

Stilla söndag...


...en jättespännande dag var det tänkt men...nä, vi skiter i å dra ut idag va?

Kaffe på sängen börjar vi med...det är ju helg ju...det har vi gjort i alla tider...härligt å börja en dag så!
Åsså tar en hemmadag istället idag...eller hur du Ullis...okidoki...sagt och gjort!


Vädrer är så där...men det ser ut att dra ihop sig...hösten är på g!


Vi drar oss...spännande dag som fan redan...!
;-)



Nu har vi klivit upp...mera fika i vardagsrummet...spänningen fortsätter!


Måsteru hålla på å fota mig hela tiden...ta bilder på katterna istället...ska du lägga ut det här på bloggen också eller...?
Jaja...vafan...jag tänkte dokumentera en spännande dag i vårt liv...det är väl värt att berätta om! Que?
:-)


Va´ tjafsar ni om!?


Vädret blir sämre...å sämre...ja, det var väl det jag visste...


Nä...jag drar igång datorn...Naturfotoforum börjar vi med...inget nytt...gått lite i stå tycker jag men men så är det ju...väntar på en fototräff men den lyser med sin frånvaro...ingen mening med att dra igång något själv heller för det verkar inte vara ngn som är intresserad av att träffa mig...kanske har folk fördomar mot handikappade vad vet jag och i synnerhet hörselhandikappade...vad vet jag...vi betraktas ju som lite konstiga i folks ögon fast vi bara hör lite dåligt och allt med det då.

Jaja...skitsamma...


Jag är också slö idag....


Höstlöven börjar redan falla fast det inte varit ngn frost ännu...tror det är torkan som gör att löven faller av och även att det gulnat lite här och var...


Åsså blev jag hungrig...


Vad blir det för mat idag...förresten?
Strömmingslåda med vitlök...näfyfan det vill jag inte ha....hitta på nått annat...strömming och vitlök...uäck...vad blir det...sjömansbiff?
Jamen det låter bättre...okidoki...


Frugan drog iväg och shoppa lite...kul å shoppa är det...jag vet...men inte kläder...ni vet väl vad jag gillar att shoppa...visst!?
:-)


Håhåhå...matte...vad har du handlat nu då...?

Nå, vad tycker du...fint va?
...jättefint...vad har du köpt mer då...?


Sjömansbiff som sagt var....


Men vafasen...mat ska va i färg...jamenokejdå...här är det i färg...nöjd?
Yes...!

En stilla söndagsmiddag....den godaste sjömansbiffen jag ätit i stada...hon hade joxat med någon öl i såsen...guuud vad gott det blev...!
Fan Ullis...du ääär en fena på mat alltså...!


Jaha...så drog teven igång då...


Oj...där flimrade visst en kompis till mig förbi...


Steffe...strumpan har hamnat fel på vänstern!
Jajaja...nu är det snart gonatt!

Vad säger ni...visst var det en spännande resa att hänga med på idag...nu är det måndag och tack Malin för kramen!
Tänk vad en kram kan göra för humöret...ett litet leende, en klapp på kinden, ett vänligt ord...det är alldeles för lite sånt i dagens Sverige...mjuka människor tycker jag om...varför är så många människor så hårda?

7 kommentarer:

Fredrik sa...

Fin bilddagbok! Läste detta efter det att jag skrev förslaget om fototräff den 4/10 på NFF... :)

Anonym sa...

Hallå!

Tack!
:-( ...semester den 4 och Öland...skrev på NFF omét.

Steffe

Fredrik sa...

NFF-träffen flyttad till den 11/10. Jag har nollkoll på min egen kalender... ;-)

Anonym sa...

Hej Gubben!
Vilken tråkig dag vi hade!
Fina bilder blev det i alla fall!
Vi får se till att få lite fart nästa helg men det är härligt att slappa ibland.
Kram
din matglada hustru

Anonym sa...

Skönt å ha tråkigt tillsammans det blir lite roligare då!
Hehehe...
Men såå illa var det väl inte...?
Du drog ju iväg å shoppa...det är ju hur kul som helst jö...

Gubben

Sonja sa...

Jag tycker det är helt underbart att bara såsa onkring hemma utan en massa måsten. Kan ju ha att göra med att varenda sekund är styrd på jobbet... jag kikar på nätet, spelar lite Sims3, fnular med blommorna (80 krukor i fönstrena), grejar med akvarierna (16 hos mig och 3 hos Janne)och läser lite deckare mm... superslappt :D

Det verkar som om fotandet ligger lite nere här och var just nu. Men jag känner inget tvång att jag måste fota hela tiden. Det blir kul igen, om inte förr så när isarna lägger sig ;)

Anonym sa...

Det var så lite så :) Kramen alltså. Håller med om att man ska ge varandra lite mer sånt, klapp på axeln, några fina ord som man menar eller en kram :)

Hur som helst, en skön dag verkade ni ha den söndagen. Roliga bildtexter som fick mig att le, vilket jag behöver göra nu eftersom man är så nere med hemlängtan.

Ha en fin lördag!!

Och så kram igen då ;)

//Malin H