söndag 24 maj 2009

Nattskärra - Öland

Hejsan på er igen!

Här har det varit "Tillfälligt avbrott!" som ni kanske märkt och anledning är att vi varit till Öland några dagar och kom hem alldeles nyss!
Jag har sett en märklig fågel som jag bara kunnat drömma om att få se, än mindre att få möjlighet att fotografera men ibland eller någon gång i livet ska man väl ha sån tur att det sammanfaller med en resa och att få se och fotografera en raritet av hög dignitet!

Vädret har varit helt fantastiskt ifrån onsdags till idag, om än dock blåsigt och inte så varmt men solen har lyst i stort sett hela tiden och i lä har det varit alldeles alldeles underbart!
I fredags morse då jag skulle iväg vid femtiden till Ottenby regnade det på morgonen men det blev fint igen vid åttatiden.
Så jag åkte inte iväg den dagen men dagen därpå så drog jag en sväng till Ottenby vid femtiden och alldeles i början fotograferade jag ett fiskmåsebo och kanske inte så märkvärdigt men det var alldeles utanför gömslet som ligger bredvid fyren.
Så det var kul att sitta och titta på fiskmåsarna en stund i deras bopyssel sen så hände inte så mycket mer så jag tänkte dra till något annat ställe och gick bortåt bilen.
Och det var då jag fick se denna!
Nattskärra!
Det var värt hela resan, jag är jättenöjd!!
Mera bilder från Öland kommer vartefter!

3 kommentarer:

Johannes Glännman sa...

Välkommen hem igen :) Störtskön bild på denna levande sten... Grattis :D

mvh // johannes

Anonym sa...

Fantastisk berättelse och upplevelse. Kul!!

Sonja sa...

Oj helskotta också... tror inte dom där är lättfotade precis. Skön bild.