tisdag 10 januari 2017

Veckans bästa bild...

Större bild - Klicka på bilden!


...har jag valt denna som jag tycker bäst om av de bilder jag fick i söndags...jag citerar och svarar på en kommentar.

Busläcker!! 
Det sprutar av örn-gömslebilder på nätet varför man numera oftast scrollar förbi dom... Men ibland, jävligt ibland, så dyker det upp nå'n bild som fångar ens intresse.... typ denna! 
Jag kan inte riktigt sätta tummen på exakt vad i bilden som får mig att inte scrolla förbi, men det är kanske oxå ovidkommande... 
Poängen är att bilden sticker ut i aktuella bildflöden! 
Och vad det gäller det strikt bildtekniska, så är det även hatten av där oxå... 
Kanonbild!

Jag ligger ju lågt med fejan nu för tiden men ibland så får man till det och tänker att man vill dela med sig av glädjen av att ha fått en sån bild som viker av från alla de inflationistiska örnbilder som florerar...jag gillar ju bilden för att det är vinter och har lite skogskänsla...platsen är bra men jag har haft svårt att få ner dem av för dig kända orsaker (finne på näsan) ;-) men nu så hjälpte väl kylan till också en del...anledningen till att det är svårt att få ner dem ligger nog mycket i också att det är en glänta och att de örnarna tycker det kan vara lite trångt där...det är lättare att få ner dem på en öppen plats där de har uppsikt över flyktvägar...typ...men ack så tråkigt det blir när bakgrunden är helt slät...tackar å allraste för din fina kommentar!


Sant! För trånga/instängda ytor gör Bjässarna både nervösa å misstänksamma tyvärr. 
För som du säger, så är exempelvis fonden i din bild ovan riktigt go! 
Ger mer vildmarkskänsla än de traditionella öppna "bakgrundsscenerna" som oftast gäller vid örnåtlar.

Den positiva kommentaren kommer från en av Sveriges mest meriterade fotografer och uppskattas å det väldigaste!
Den gjorde mig väldigt glad!

Fler bilder om ni scrollar ner lite...

3 kommentarer:

Bob Bushell sa...

Fantastic Eagle flying photo Stefan.

Lena sa...

TJHOHOO!!
Grattis, vad roligt. Bara att suga åt sig när man får så fina vitsord och förstår kommentatören, bilden är fantastisk!!

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Väl värd omnämnandet!