söndag 1 januari 2017

Sista bilderna - 2016...

Större bild - Klicka på bilden!

...blev på sparvhöken med en sittning nyårsaftonens förmiddag fram till middagstaget...den satt utanför kojan på en stolpe redan tidigt på morgonen i dunklet, innan ljuset kommit...satt en bra stund tills en talgoxe vågade sig fram och norpade ett frö och flög tillbaks och satte sig i granen...då drog höken och försökte fånga talgoxen men troligtvis som jag såg så misslyckades den...det var rent med småfåglar i stort sett hela förmiddagen och den kom ett flertal gånger och gjorde sina "raider" och dessa bilder togs vid 11:10-tiden då den satte sig i granen för en stunds vila och span efter något att jaga...det är kul att ha en sparvhök återkommande eftersom jag aldrig haft det under mina 4-5 kojsäsonger...beror på om den kommer tebax något mer för när jag drog hemåt vid middagstaget så satt den gömd i granen och blev antagligen skrämd av mig och drog...enär jag inte såg den...vi får se.



Inga kommentarer: