fredag 21 november 2014

Sådär...

Större bild - Klicka på bilden!


...då var det fixat med kontraktsskrivningen igår...känns skönt!
Å nu har det lugnat ner sig lite i tillvaron...MEN...det är nog bara lugnet före stormen...massor av saker man ska göra innan flytt...boxen till samfällighetens kabelteve ska skickas tebax,...ingen aning om vad vi har knappt eftersom vi har Telia digitalteve...och på det nya får vi visst nått som heter gästabudstaden och det är tydligen indraget fiber dit vi ska flytta...vet inget i dagsläget exakt hur det ser ut med det men fiber låter ju inte dumt men det är ju det där att man är van med Telia och helst vill fortsätta med det...jag är så nöjd med dem trots många klagomål från andra...inte många ggr det strulat där (för mig)...för det mesta funkar det bra och jag betalar gärna lite mer om jag vet att det fungerar och att det inte håller på och strular som det ju gör med vissa av internetleverantörerna som man läst om...ahhh, vi får se...det löser sig, säga upp elen, kontakta flyttfirma, flyttstädning, adressändring...banken och göra upp det sista tillsammans med både köpare och säljare på varsitt tillfälle...packa, packa och åter packa...och så ska jag hinna med "mina" kroknäbbar också...och blir det bilder så ska de tas om hand...ett blogginlägg vill jag ju gärna försöka hinna med också då och då...huga huga...säkert blir det mer saker som dyker upp under resans gång men det tar vi då...eller också blir det psykbryt... :-)  hur som helst...spännande är det och det lossnade en liten sten igår när pappirerna blev påskrivna...

Å datumet för flytt...15 januari...alltid denna väntan...

På söndag blir det en tripp ut te kojan...hoppas på bra väder...

Ses!

Inga kommentarer: