fredag 18 april 2014

...som bara en mor kan älska...!

Större bild - Klicka på bilden!


En gammal favorit från 2010 som jag visat tidigare men den tål att visas om igen lite då och då...tycker jag.

Annars har jag tagit det lugnt här ett tag och vilat upp mig lite mentalt...orkat tagit tag i lite annat som släpat efter...har blivit lite mycket som jag skrev för några inlägg sen...rensat lite här och där med åtaganden och äntligen fått lite lugn och ro att fippla med bloggen bl.a. och jag har ju lite andra sidor också att ta hand om.
Backupade bilder igår på en ny hårddisk...tog ett par tre timmar att kopiera över allt från ena till den andra...
För att inte tala om att frugan vill ut å lufta sig lite då och då...hon har ju inget körkort så jag får skjutsa lite hit och dit...bl.a. till Vårdcentralen och träningen för höften ett par tre ggr i veckan och ställa upp på lite allt möjligt...sååååeehh...
Sen har Hugo inte mått bra den sista tiden...har problem med ena näsborren som snorar, rinner och rosslar å har sig...ena dagen kan han vara rätt så pigg för att nästa dag knappt hänga ihop...det är inte samma katt som tidigare...vill inte leka och har slutat att jaga kompisen Alex...så det är inte bra...vi har varit till vet här i Nypan som sa att det inte är förkylning för då skulle han ha det i bägge borrarna...de spolade i det att det skulle kunna vara något skräp som kunde sitta fast och kollade upp lite med prover och han har gått på antibiotika några veckor nu för att vi i maj ska dra till Strömsholm med honom för att göra en CT-röntgen...antibiot har hjälpt lite men fortfarande andas han rossligt när han sover...
Vet i Nypan gick på över 5000 peng men vi fick tebax på försäkringen så vi behövde "bara" betala 2700 peng men när vi kommer till Strömsholm kommer det att gå på mellan fyratusen och tiotusen att röntga honom beroende på hur mycket de ska röntga...och försäkringsbolaget betalar inte sånt (frugan ringde och frågade)...då var man tvungen att ha dubbelförsäkring och vi har bara en enkel på båda...sånt är livet!
Såna är försäkringsbolagen...finns alltid nån jävla klausul så de slipper undan...inte fan hade jag någon vetskap om ngn dubbelförsäkring...man tar ju en försäkring åsså tror man ju att det är okej med det men inte fan heller...! :-(
Men men vad gör man  inte för sina bästa kompisar! Bara å bita ihop...
Vi befarar det värsta men Hugo måste ju få en chans i alla fall...bara te å hålla tummarna att det inte är något allvarligare...men men...som sagt...hmmmm...