fredag 20 december 2013

Sparvhök och havsörn idag...

Större bild - Klicka på bilden!

Sparvhök - Hane

Sparvhöken kom och satte sig till vänster om kojan och på staketstolpen...kameran riktad rakt fram...jag tittade ut genom fönstret och kollade så att den inte tittade åt mitt håll så jag kunde vrida kameran rätt...naturligtvis så var vinkeln så pass att jag inte kunder vrida den fullt ut utan att lossa hela paketet så jag fick in fågeln i fokus...två bilder blev det sen by by och som tur var också så råkade höken titta åt mitt håll precis innan jag knäppte av...bilden är i stort sett ocroppad...det går snabbt så det gäller att hänga med...var bara rena rama turen att jag råkade titta till åt det hållet just då...och den satt så fint på stolpen!

Sen kom havsörnen och satte sig bakom myrstacken och glodde i en kvart innan den fick för sig att dra iväg...jag fick en svit och fokus låg kvar trots alla träden som var i vägen!
En bra dag och vädret stod mig bi nästan hela dagen!
Nu blir det lugnt över helgen...







20 december 2013

Inga kommentarer: