söndag 22 december 2013

Fjärde advent...

Större bild - Klicka på bilden!


Dagen började tidigt i morse med att vi tände det fjärde ljuset och inmundigade kaffe med lussebulle...

...därefter en utflykt till Christineholm för att kolla om några strömstarar var hemma...och visst var de det!


Och eftermiddagen har ägnats åt diverse julbestyr...bl.a. har frugan pysslat lite med att göra kanderade äpplen vilket var första gången för henne men jag har ätit kanderade äpplen i barndomen och minnena kom över mig och jag minns när jag åt såna vid Rådhustorget - skyltsöndagen...där nuvarande stadshuset ligger. När en julmarknad var en riktig julmarknad och det var precis som jag mindes dem...hon är duktig min kära!

Ha en fortsatt trevlig advent!

Ses!

4 kommentarer:

Brita sa...

Önskar Dig Önskar dig God Jul och ett Gott Nytt År. Tack för alla fina och trevliga fågelbilder du visar upp/Brita.

Birgitta sa...

Verkar ha varit en trevlig adventssöndag.
Önskar er en God Jul och ett Gott Nytt År!

Ingemar Pettersson sa...

Hej Stefan
Härliga bilder på den lille strömstaren. Önskar dig och dina nära och kära en riktigt God Jul
/Ingemar

Hannu sa...

Önskar dig en
God Jul & Gott Nytt År !