torsdag 22 november 2012

Chanserna kommer som sniglar...

Större bild - Klicka på bilden!

13:16:09:50

13:17:12:30

13:17:12:40

13:17:12:50

13:17:12:60

13:17:12:70

13:17:12:80

13:17:12:90
21 november 2012

...och försvinner som blixtar...det går otroligt snabbt när det händer något i flygväg...som sagt och det är bara att hänga med så gott det går och jag har haft otaliga chanser men misslyckats för att få en sån här sekvens...det har inte stämt med varken ljus eller att kunna hänga med med sensorn utan att få en massa vingklippningar...men igår så fick jag till det...äntligen!

6 kommentarer:

Unknown sa...

underbara bilder. blir som vanligt avundsjuk på dina bilder och motiven. väntar fortfarande på den dagen jag får fota en rovfågel :)

Antonio Pesk@ sa...

Son espectaculares,vaya nitidez colorido sensacional,saludos amigo

Mina Gouldsamadiner sa...

Otroligt läckra bilder på rovisen...sååå vacker.Där jag promenerar ofta finns stationära ormvråkar men de är inte lätta att fota men njuta av den korta stunden man får se dom är häftigt det med.
//Kicki

Ölandsvindar sa...

Perfekt, Steffe! Att fota är verkligen en sport, fullt jämförbar med den motion man får vid andra sådana. Koncentrationen måste ju också vara på topp hela tiden.Här känns det nästan som om det är havsörn, ormvråk och sparvhök som dominerar nu ute i markerna.Har fått en del tips angående "fullt på Google". Ska ta tag i det när gubbens 70-årsdag är avklarad.
Trevlig helg /Kerstin

Anna Hedström sa...

flygbilder är ju några av mina favoriter... vingarna är ju riktigt vackra med de olika färger och mönster...

Klas sa...

Grattis till denna fina serie! Sara verkar vara en mycket bestämd fågel och verkar inte vara särskilt lättroad av dessa bilder och videoklippet att döma. Nu väntar ja spänt på vad kommer härnäst? Ett råkurr till? / Deerhunter