tisdag 15 maj 2012

Vad jag har längtat!

Större bild - Klicka på bilden!


Äntligen...idag kom jag ut en sväng tidigt i morse och hela förmiddagen...som jag har längtat, som jag har haft abstinens för att utställningen har tagit all min tid...jag hade ingen aaaaaning om att det kunde vara så mycket jobb med det...visst det är kul men fan vet om jag hade gett mig in i det om jag vetat!?
Men i alla fall...det är ju skitkul, och jag ser fram emot torsdagen...det är inte utan att det börjar kännas lite fjärilar i magen nu...men det blir nog bra! Vad det kvintileras, och vad det arbetas med matning, och bobygge och allt vad det är fåglar gör den här tiden...underbart att titta på när de håller på och bilder fick jag idag också!
Fasanerna var en bit bort...men jag satt stilla och väntade in dem...de närmade sig och närmade sig...såååå nyfikna som bara den! 
Till slut fick jag inte plats med dem på sensorn...huuuuh...jäkla konverter!
Man vill ju inte röra sig heller med risk för att skrämma dem...visst är de vackra?


Försöker gömma sig...ehhhh...?

Honan var inte blyg!

Tre stycken honor på en hane...mmmmm...inte illa...!




Bofinken kvintilerade på högsta volym!

Alldeles ovanför huvudet på mig satt den...innanför närgränsen på gluggen ett tag!

Staren hade fullt sjå att mata ungarna...näbben full här!

Vad gapar du om din enögde fan...!

I sommarens soliga hagar...vi sjunga var vi gå...hallå hallå!

7 kommentarer:

Lasse sa...

Fina bilder från en härlig morgon !
Naturen som bäst med fina bilder med hem !

tobias sa...

väldans fina fasanbilder, den första bilden på tuppen va härlig. /Tobias

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Snyggt jobbat!Inte var dag man får se fasaner.

Fjällripan sa...

Underbara bilder!! Vilken fantastisk morgon du hade :)

Klas sa...

Sköna bilder med ljus och färger som sommarens. Ja, nån gång ska väl den starta. Som vanligt fin komposition, skärpa och jag gillar dina finurliga texter. / Deerhunter

Unknown sa...

åhhhh underbara bilder. så fina härliga och rena!

Lindsjö taxar sa...

Toppen bilder! Fasanerna är fina.