onsdag 16 maj 2012

Fasan också...

Större bild - Klicka på bilden!

Husbybron - E-tunavägen - 15 maj 2012

...ingen D800 ännu men det känns nästan i luften att den är på g...OCH jag har fått rapporter om att det är en underbar liten maskin det där!
Och det bästa av allt, tvåans konverter ska ju funka fullt ut på den...underbart...det är ju lite si och så med det idag på D700:an...där funkar bara 1,4 felfritt...över det så är det endast manuell fokus som gäller och för mig har det aldrig funkat att få in skärpan ordentligt på så sätt...för många felparametrar som skak, svårt att se i sökaren om skärpan är rätt o.s.v.
Och cropfaktorn sen...har sett croppade bilder och det är otroligt vilken kvalité det är på bilderna fast de är beskurna en hel del!
Så jag ser verkligen fram mot den...den som väntar på något gott väntar alldeles för länge!

I morgon är det den stora dagen...fjärilarna flyger runt rätt så bra i maggen nu...men det blir nog bra!

Ses!

6 kommentarer:

Brita sa...

Vilken helt suverän skärpa. Så fin den är i all sin färgprakt/brita

Brita sa...

Vilken helt suverän skärpa. Så fin den är i all sin färgprakt/brita

Ölandsvindar sa...

God morgon!
I dag säger jag bara:"Stort lycka till!!!"
Kerstin

Fjällripan sa...

Toppenbild på den fina fasanen! Förstår att du har fjärilar i magen, så spännande, Lycka till!

Ingemar Pettersson sa...

Hälig bild på fasanen och lycka till!!
/Ingemar

Birgitta sa...

Hoppas du blir nöjd. Jag funderar fortfarande. Tog du en 800 eller 800E?
Snygg bild.
/Birgitta