tisdag 22 maj 2012

Uti vår herres hage...

Större bild - Klicka på bilden!


Ryssbergen - 21 maj 2012

pågår febril aktivitet...det matas, det sjungs och det transporteras och allt vad därtill hörer i vårens alla begivenheter i fåglarnas värld!
Inte bara där förresten utan överallt inom djurriket pågår olika familjeangelägenheter.
Åskan mullrade i morse...och just nu när jag tittar ut kommer det några regndroppar.
Det ser mörkt ut...
Igår var vi en sväng till Gisesjön och grillade sen när vi åkte hem drog vi förbi Nynäs slott och maskrosorna blommar nu och hela mattor av maskrosor breder ut sig på ängarna...helt fantastiskt att se...så underbart vackert!
En blomma som klassas som ogräs... att den kan vara så vacker i sin mångfald!
Vår bästa tid är nu...
Lappugglor ses fortfarande här och där...häromdagen sågs en lapp ute vid Sjösa och avtagsvägen till Horn.
Det måste ju finnas många lappar som man inte ser...som sitter inne i skogarna dold för syn...ska bli intressant att se hur det blir nästa år. (?)

Från det ena till det andra...
En del uppmärksamma läsare kanske har sett att jag är på g att regga firma...inte mitt val, inget som jag vill men enligt en viss institution är jag från ena dagen till den andra frisk!
Trots läkarintyg om att så inte är fallet men jag vill inte orda så mycket om det här men i kulisserna har det pågått fullt krig ett tag här men nu har jag gett upp och låter den saken bero...orkar inte kriga mer, har nog med att överleva dagen.
Tar en dag i taget...och vad beträffar firman så tänker jag fortsätta att ha roligt med kameran som jag sagt tidigare och jobben om de överhuvudtaget kommer så får de komma...jag jagar inte men kan känna mig lite friare att ta betalt om det är ngn som vill köpa bilder o.s.v.
Och då tyckte jag att då kan jag lika gärna regga en firma så att allt går rätt till.
AF och alla deras påhitt vill jag inte utsätta mig för en gång till...nä, fyfan för den cirkusen! Huuuuuuuhh...!
Så ligger det till för närvarande.
Nog om det som sagt...

Ha en fin dag!
Ses!


2 kommentarer:

Klas sa...

Ingen normal människa förstår sig på arbetsmarknadspolitik, det är jag helt övertygad om. Somliga av oss drunknar i jobb och vill jobba mindre men vi förväntas knega ännu mer än längre. Sen finns de som inget jobb har men som inget hellre önskar sig. Jag har lärt mig slå dövörat till när myndigheter med hela handen pekar ut hur vi undersåtar förväntas uppträda på livets scen. Lycka till med firman och det är f.ö två mycket vassa bilder du visar här. / Deerhunter

Anna Hedström sa...

endast du vet ju hur du mår... så himla tråkigt att inte bli betrodd bara...och dessa myndigheter...suck!!! där finns bara lagar och regler och hur man mår och känner det spelar egentligen ingen roll för dom. himla tråkigt! man själv får inte glömma vad som är viktigast iallafall...!! varm hälsn.till dig