måndag 18 oktober 2010

Måndagstankar...


Öster-Malma - 16 oktober 2010
Tornfalk med sork!

...om drömmar...att ha något att se fram mot, något roligt, en resa eller något annat som står på intresselistan gör ju att man lever upp. Man längtar.
För mig är det så.
Jag har drömmar som Island, Afrika, Svalbard, Lofoten, Runde med sina "papegojor", Indien och tigrar...många drömmar men ack so ouppnåeliga...dels pengar, dels min sjukdom...och pretentionerna får läggas på en lägre nivå.
Många drömmar som sagt...men dags att vakna nu Steffe!
Just nu står en liten oansenlig söt sak på listan av en verklig dröm som är lite lättare att få att slå in men ändå inte.
En liten söt skäggmes, hane...som är sååå vacker...större pretentioner har jag inte för dagen och överlycklig skulle jag bli om skäggisen fastnade på sensorn!
Jobbar för närvarande på det!

Jag tackar ödet för att jag kom in på den fotografiska banan igen, den har räddat mig från undergång!
Tycker fortfarande, efter fem år, att det är sååå roligt att "dra ut" och ha kameran med mig som min ständige följeslagare och dagboks-"bildare".
Love it!

2 kommentarer:

Nina/Stjärnkraft sa...

Ack ja, drömmar ... Ibland går de i uppfyllelse, oftast inte. Men vet du vad, jag ska faktiskt uppfylla en dröm om bara några veckor! Då drar jag till Madeira med en kompis. Har inte varit på någon riktig utlandsresa sedan 1986, så det är på tiden om jag ska hinna med en till före jag blir för skruttig ;o)

Resans verkliga anledning är en flykt från att behöva ställa till med stort kalas till födelsedagen. Och jag tänker INTE låta mig övertalas att ordna något efter min hemkomst, och därmed basta!

Jag har varit dålig på att kommentera här på din blogg på sistone. Men du visar så många fina bilder att det skulle bli tjatigt med samma evinnerliga: "Å, vilken underbar bild!" eller "Den var tjusig!" osv. Ja, jag hoppas du fattar vad jag menar?

Ha en fin oktobervecka och god kamerajaktlycka!

Anonym sa...

Men va kul...härligt...Madeira har frugan pratat om mycket.
Sist vi var ute på resa var -05 till La Gomera när hustrun fyllde 50...fin ö!
Usch ja för att ställa till kalas...bättre fly det gjorde vi båda.
Ha det så jättebra på resan!!
Och...jag hajar! ;-)

Steffe