fredag 22 oktober 2010

Inget speciellt...


...lugn dag idag...frugan har bakat och jag har stått en halvmeter från fåglarna på uteplatsen!
Kul men svårt att få flygbilder men kul i alla fall! :-)
Blåmes, nötväcka, talgoxe är inga problem, de kommer fram hur fint som helst...grönfinkarna är det lite värre med men de är på g som det ser ut...de är bara ett par meter ifrån mig och det verkar som om de snart ska våga sig fram.
Nötväckan skulle jag kunna klappa på huvudet, längre ifrån mig är den inte!
Sitter kvar och tittar på mig med sin fina ögon...känns kul när man får ett sånt fint förtroende från ett djur.
Förresten de är två stycken.
Solen har tittat fram lite då och då men det är råkallt.

2 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Har du läst "Samtal med en nötväcka" av von Rosen? Låna den på bibblan, En mysig liten bok. Och du är snart där med din nötväcka.
Kerstin

Anonym sa...

Ska kollas!