onsdag 28 april 2010

Rödhake igen!


Inget speciellt idag...ska visst bli skitväder framåt eftermidda´n...blir nog en hemmadag idag med kaffe och gott till!
Ska klippa klorna på katterna, kolla banken om alla räkningar är betalda...mycket sånt också!
Kanske dra ner till stan och hämtar min medicin...får se...än har jag kvar så jag klarar livet några dagar till! ;-)
.
Linudden...vilket place...underbart!
Först var det Ringtrast som gällde men inget och efter ngn timme eller så så begav jag mig hemåt.
Och fastnade i blåsippsskogen!
Jag var där vid Linudden mycket med pappa i barndomen men i vuxen ålder har denna fina plats glömts bort men iom fotograferingen och fågelintresset så har platsen hittats igen!
Väntar på att daldockorna ska slå ut i maj/juni...daldockorna är ett starkt minne från barndomen när jag och pappa "gick i skogen" vid Linudden.
Igår satt jag i blåsippsskogen med alla dess "hackspettsträd" och kikade efter Mindre hackspett och visst dök den upp som ni kan se nedan!
Bara det att jag trodde ju inte att den var såååååå liten så den togs för "vilken fågel som helst" först, innan jag tog kikaren och kollade men då blev det fart på mig...jäklar!
Åsså skönt det var att bara sitta där och kika på livet i skogen och jag hörde det jag hörde och det rörde sig här och där med fåglar...rödhaken är ju en favorit!
Det var flera stycken i farten igår!
Så nyfiken och orädd kommer den fram och kikar på den dära filuren och undrar vad han gör och sen sticker den!
Kul var att den/de visade sig så fint och det blev bra bilder...de bästa jag tagit på den faktiskt!
Vi har en eller två hakar här hemma på gräsmattan utanför köksfönstret men den är mera skygg och drar sig undan så fort jag kommer med kamera o glugg...så den har jag gett upp...det blir för mycket "Kalle Anka"som jag har den förutfattade meningen om att grannarna "pratar" "nu är han ute och springer med kameran igen"!

2 kommentarer:

Jonathan Björklund sa...

Gillar den här bilden starkt.
Tummen upp för beskärningen Steff :)

Mvh
Jonathan

Niklas Johansson sa...

Vilken höjdarbild på Rödhaken, jättebra. Precis som föregående kommentar så gillar jag beskärningen av bilden. Fågeln ser så finurlig ut där den tittar fram.

Jag har också Rödhakar på landet men de är också skygga och snabba så det har ännu inte blivit några bra bilder på dem.