söndag 5 november 2023

Eremitibis

Större bild - Klicka på bilden!

Igår morse stod jag i valet och kvalet om jag skulle dra ner till Jönköping och se om jag kunde få några bilder på de omtalade eremiterna som hållit till vid Elmia ett antal dagar och fortfarande är kvar idag enligt Apan.
Det spöregnade när jag stod i farstun och tvekade men så kollade jag på vädret på olika vädersajter och enligt dem så skulle det vara skapligt nere i Jönköping.
Jag bestämde mig...jag drar, och håller tumsen att eremiterna inte drar innan jag kommer ner.
Najdå...jag kom fram och det var en hel del folk vid planen... flockbeteende, vad är det? :-)
6 stycken eremiter, betandes som får på gräsmattan...drog maskar i parti och minut...undrar om det kommer att finnas några maskar kvar på plan när de är färdiga!  
Nåväl...hur som helst är det ju kul att komma ut på lite utflykter ibland även om det tar emot mer och mer att dra på långturer, ju äldre man blir, tycker jag...men när man väl kommer iväg så brukar det gå bra och när dagen blir lyckad så är det ju värt det!
Sitta hemma på kammaren är ju inte så kul heller när man vill ut vår herres hage och plåta primörer i form av de befjädrade och  så blir man  hindrad av att det regnar så inte ens katten vill ut.
Å vad det spöregnade ner till Mantorp ungefär sen blev det torrt väglag ända ner till Jönköping och kalasväder även om det var lite mulet men hellre det än att det spöregnar. Faktiskt så tittade det fram några solglimtar ett par gånger.
Sen på hemvägen så började det regna någonstans i höjd med några mil före Norrköping fram till Nypan...och det gjorde ju inget enär dagen ändå varit mig tillfreds.






























Jönköping - 4 november - 2023

Inga kommentarer: