fredag 16 oktober 2020

Bronsibis

Större bild - Klicka på bilden!

Igår blev det en utflykt till Linköping och den bronsibis som över en vecka hållit till vid Svartåmynningen - Roxen...hade väl inte så stora förväntningar utan vi drog ner med de intentioner att komma ut lite i det vackra höstvädret som rådde.
Med attiraljer som fika och goda Puttemackor från Puttes smörgåsbar som ligger en bit från där vi bor.
Men dagen blev jättelyckad till slut om ändock det gick lite trögt först.
En hel del folk kom och gick under dagens gång.
Ibisen gick i början i den täta snårspenaten, högt gräs och var svårsedd...vartefter dagen led så flyttade den på sig några gånger och till slut landade den i en liten öppen vik där den gick och petade efter spigg som många påpekat att den gillar.
Försökte mig på att få en bild med spigg i näbben men svårt...tror det blev en bild eller möjligen ett par bilder med spigg i näbben får se sen när jag kollat igenom alla bilder.
Av alla de bilder som tagits på den så vill man ju ha något utöver det vanliga och flygbilder tror jag inte jag sett så många av...så denna var ju en lyckträff...att jag hann med...är förvånad själv att det blev några flygisar...överhuvudtaget.
Får bli den här idag enär jag ska vila in da sofa...kroppen pallar inte såna här strapatser längre...tar nån dag eller ett par att hämta sig. Huga... 

15 oktober - 2020

Inga kommentarer: