tisdag 22 september 2015

Småfågelmatningen klar...

Större bild - Klicka på bilden!





...och igång...återstår att se om det kommer några bevingade besökare...och på kojan är det lite småfix kvar att göra...matta ska in...kaminen ska in ...
Själva kojan har gått på ca 5000 peng med golvisolering...sen tillkommer alla smågrejor som skjutreglage/lås till dörren, gångjärn, handtag, skruv, plexi till utsiktsfönstret, (beställde nyss och hämtas före tolv idag - 500 peng) hyllkonsoller, tyg till gluggfönstret, skrivbordsfåtölj.
Tidsåtgång...tre - fyra hela arbetsdagar nånting...
Och...glömde jag, ska ju målas också är det tänkt...så en liten slant till där också å lite mer tid...tänkte mig grangrönt/skogsgrönt, men det blir till nästa vecka då frugan har semester.
Det blir det sista fixet...!
Skönt!


1 kommentar:

Ölandsvindar sa...

Så himla kul...dyrt med plexi. Jag funderar på att byta ut glaset i ett fönster jag har väldigt nära en av mina fågelmatningar och där jag har diverse fåglar på någon meters håll. Vet du något speciellt sorts glas som är bra att fota igenom. Jag är inte säker på att glasmästarna häromkring känner till sådant. Nu väntar tandhygienisten, blä.
/ Kerstin