lördag 22 februari 2014

Idag skriver vi...

Större bild - Klicka på bilden!


...22 februari och knappt någon snö finns kvar just nu...den snö som kom häromsistens försvann igår när det regnade i stort sett hela dagen.
Havsörnarna har varit svåra i år, mycket svåra till och med och vad det beror på vete gudarna men en stor bidragande orsak kan vara att vi inte haft någon snö och kyla att tala om.
Örnarna brukar ju kunna dyka upp när det snöar och är riktigt kallt.
Havsörnen och Kungsörnen skiljer sig på så sätt att havsörnen vill ha öppna ytor (helst) och Kungsörnen är mer en skogsfågel och där vi har kojan är det mycket träd vilket gynnar Kungsörnen...den är smidigare också vilket underlättar vid eventuell flykt i skogsmiljö...vi har ofta Havsörn ute på isen där de har fritt fält att flyga iväg om de känner för det.

Kommer alldeles nyss från teven på nedervåningen och damernas tremil...gick inte så bra för svenskorna idag...men får gratulera Norge till alla tre medaljplatserna...Ett Stort Grattis!!
Och ikväll är det melodifestivalen igen...tror faktiskt att jag skiter i det så jävla bedrövligt som det varit i år...Linda Bengtzing är ju med nu...henne gillar jag... men läste någonstans att hennes låt inte var "som vanligt" utan annorlunda för att vara henne...det bådar ju inte gott...med tanke på att jag gillar Sanna Nielsen i vanliga fall men inte ens hennes låt var någon höjdare...Empty room var ju en låt som jag tyckte var jättebra...jaja, det är som det är...vi får se om vi hittar något att titta på på play istället...en serie som vi gillar är ju Taggart...finns en massa avsnitt på Telias digitaltv o play...så det blir nog det istället.
Nu kom det in nått ljust sken i rummet...vetefan vad det är men det är något runt uppe på himlen...solen tror jag det hette...är det verkligen sant...? (!!) Jisses...hade tänkt o dra till Lövsund och kolla sångsvanarna men vet inte om jag orkar...nä, skiter i´t...tar ett drag ut te kojan imorrn istället...struntar i femmilen...tids nog får man veta hur det gått i ändå...fast hockeyn ska jag kolla...tror jag...går väl senare på dagen eftermiddan nånting (kollar)...jo, kl 13 men det blir bra...fast sitter det ngn örn i närheten av kojan så sitter jag kvar...apsolut!

3 kommentarer:

Mina Gouldsamadiner sa...

Sicken vacker bild på örnen.Intressant läsning om vilken miljö örnarna trivs bäst i.Åtlar du örnarna?
Mello skiter jag blanka i.Det var bättre förr när det bara var en tävling klart slut.
Idag gråväder och regn som vanligt.Suck.
Ha en goer helg.
//Kicki

Fjällripan sa...

Toppensnygg bild på örnen!!

Brita sa...

Fint att följa dina bilder. Vämtar på fler/brita