måndag 21 oktober 2013

Måndagsbilder...

Större bild - Klicka på bilden!


Måååååndag morron skanderade Povel...var´e väl?...och idag känns det segt...måndagarnas seghet sitter väl i sen man gjorde sin plikt för fosterlandet, konungen och drottningen...en gång på tiden...igår var det high life utanför vardagsrummet...stenknäcken är en återkommande gäst, bergfinken likaså men den går gärna på backen och trampar...vill inte sätta sig där jag vill...å jag brukar få som jag vill till slut men den har hittills vunnit över mig! ;-)
Steglitsen var framme också men satt på en gren ovanför mig...ville inte ner...vädret idag är mulet och ruggigt...blåser lite...men inget regn...än...vad ska hända idag...inte ett skit tror jag...siktar eventuellt på att dra till ett ställe där det ska finnas skäggmes men får se om det blir av den här veckan...vädret får styra...ser ju inte så lovande ut om man tittar på prognoserna för hela veckan...jaja, vi får se...å sen väntar vi ju även på att årets säsong av rovfåglar ska komma igång men inget hört ännu så vi avvaktar...men då blev det några rader då åsså var dagens inlägg avklarat...

Ses!


20 oktober 2013

1 kommentar:

Lasse Jansson sa...

Visst hade det varit fint med en färgrann steglits men de bilder du bjuder på går inte heller av för hackor. Ha en bra dag (väderprognosen lovar lite uppklarnande under eftermiddagen!)