fredag 25 oktober 2013

Höstknäck...

Större bild - Klicka på bilden!

Hemma - 25 oktober 2013

Igår var vi och kikade efter skäggmes men inget att rapportera annat än att vi såg dem flyga över oss några gånger och gå ner i vassen...enär det blåste halv storm och en riktig rotblöta kom det också vid ett tillfälle så det var värsta tänkbara för skägg så det blev endast en naturupplevelse igår...vilket i sig ju inte är helt fel...skönt att komma ut en sväng och lufta sig lite...har suttit inne några dagar och kände mig instängd.
Annars? Jodå...tackar som frågar...snart är det på G vid kojan...hoppas nästa vecka att vi kör igång där...längtar stort...och det ska bli väldigt intressant å se om Sara är välbehållen efter sommarens alla farligheter som kan vara för en vråk.
Det blir i så fall ett kärt återseende! Att få se "Hjärtat" och mitt hjärta kommer att bli alldeles lycklig om jag får se henne! Mmmmmm....
Stenknäcken ovan är från idag...med gula höstlöv i bakgrunden...

Ses!

2 kommentarer:

Lasse Jansson sa...

Det är bara att tacka och ta emot när slutet av oktober bjuder så pass varmt väder. Idag, fredag, har det varit fantastiskt skönt ute och torsdagens halvstorm har bedarrat. När soltimmarna är färre och de mulna dagarna fler är det desto mer välkommet när solen tittar fram!

Fantastiskt fin bild du bjuder på idag!

Klas sa...

Håller med ovanstående skribent om bilden. Hade jag varit fågel skulle jag gärna sitta framför den fonden. Om skäggmesarna. Tråkigt med vädret. I alla fall fick du syn på några, så kunde varit värre. Verkligen inga lättfotograferade objekt kring den där sjön.
/ Deerhunter