lördag 24 november 2012

Gröngöling och lite ditt men inget datt...

Större bild - Klicka på bilden!

23 november 2012

En hane och det syns på den avlånga röda fläcken vid kinden...honan saknar den.
Idag var det meningen att det skulle bli en lugn hemmadag...mor bakar bullar men far i huset fick strula med teven...först funkade inte telefonen...tutade upptaget hela tiden...det gick att ringa till men inte ut...jaha...kontakt med Telia via chatt...en hemlis...säg inget...men där brukar det gå fort att komma fram och för mig funkar det ju inte med att ringa 90200 av kända skäl men lova att inte säga något för jag vill fortfarande komma fram fort på chatten när det strular! ;-)
Men i alla fall...telefonen löste sig men så strulade teven istället...en olycka kommer sällan ensam...grrrrr...men i alla fall...fipplade med att stänga av både tevens modem och modemet till datorn och sen båda de trådlösa ruckosarna men icke...chat igen och där blev det stopp...igen...de ville skicka ut en tekniker men jag sa...njaaa, jag testar igen att stänga av allt och låter det vara ett tag och sätter på allt efter en liten stund...tadaaaaa....så nu funkar det igen...men där gick halva dagen...äsch...men i alla fall...nu sitter jag vid datorn och kopplar av och väntar på nybakade bullar och fika om en stund...livet är härligt just nu..och på måndag ska jag åka till Sara och förälska mig i hennes alla alldeles underbara hjärtan och ögonen...igen...jaja...vråken alltså...ni trodde väl inget annat...que...? ;-)

Ha en fortsatt trevlig helg!
För det ska jag ha...utan strul är det tänkt!

Ses!

2 kommentarer:

Mina Gouldsamadiner sa...

Vackra gröngölingen och Sara tittade jag på igår.Fantastiska fåglar.Härligt att komma de så "nära".
Kicki

Fjällripan sa...

Gött med nybakta bullar :) och en toppenbild av den fina gröngölingen!

ps Har rätat upp ;) TACK :) ds