tisdag 6 november 2012

Duvhök

Större bild - Klicka på bilden!


Mycket efterlängtad! 
Minnesgoda läsare kommer ihåg förra säsongen hur många gånger jag hade duvhöken nere!
Och sen vi började för snart en månad sen med sittningarna så har jag suttit och tittat efter henne men trott att det hänt något...hon har inte visat sig...men så idag kom hon så äntligen och så fint hon satte sig!
Men det föregicks av ett stendött fält där inga fåglar visade sig alls och korpar och kråkor skrek bortanför nejden...nötskrikan skrek...småfåglarna varnade (enligt han bredvid) och vi undrade ju naturligtvis vad det kunde bero på...jag ger mig fan på att det sitter en duvhök i närheten, sa kompisen och mycket riktigt, framåt middagstaget så dök hon så ner!
Hoppas nu att hon är återkommande för jag vill ha bilder när hon sitter på stockarna och sitter framåt med klorna fullt synliga!


6 oktober 2012

Inga kommentarer: