lördag 15 september 2012

Jefvla fästingar...!!!

Större bild - Klicka på bilden!

Idag - 15 september 2012

Edit:
Har skickat ett mail till min läkare med text o bild - får vi se om hon svarar. (?)
Tack för att ni pushar mig! :-)

Mer än två månader sen...tror jag...minns inte riktigt men nått sånt däråt...börjar bli lite orolig faktiskt!
Sitter på benet - på sidan om vaden...
En liiiiiiiten fästing...inte större än ett knappnålshuvud...
Ska man söka eller ska man inte...?
Det har hållit sig på samma storlek ett tag nu men det vill inte ge sig att bli mindre...hmmmm...kan inte någon myndighet utrota de där satans krypen...!? :-(
Jag avvaktar...

4 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Tycker inte du ska avvakta ser ut som du borde få hjälp med det där ,Nette

strandskatan sa...

Jag tror att du ska kolla upp detta...
Själv blev jag biten två gånger av en sådan rackare mindre än en halv millimeter och vid första tillfälle misstänks det borrelia, andra gången blev det något allergisk chock... och det var massa antibiotika som gällde :(

Ja, ja vet det känns nästan löjligt, när man blir orolig av ett litet märke, men om det är något farligt då kan det bli för sent ibland... kolla upp det :)))

Hälsningar Halina

Birgitta sa...

Ser ut som Borrelia. Efetr en penicillinkur blir man frisk igen men om man väntar kan det bli andra problem. Så, hoppas du får svar från din doktor snart. (jag har haft det två gånger.,inget kul men man blir ju frisk igen))
/Birgitta

Per-eric sa...

Hej Stefan
Jag fick en penicillinkur mot borrelia för drygt 2mån sedan och tror jag kan ha fortsatta sviter av det (får en otrolig trötthet var 3:dje vecka som varar i 2 dagar samt yrsel) detta ska jag kolla lite till innan jag går till läkaren igen. Borrelia är en himla knepig attack för kroppen.
Hoppas det löser sig.
/Svahn