måndag 16 april 2012

Våren, den dröjer...

Större bild - Klicka på bilden!

Nånstans utanför Nypan - 5 april 2012

Öland  - 6 april 2012

...men idag åker sommarsulorna på på bilen och vädret är hyfsat men kallt...inte mer än ngn grad plus.
.
Kameran låter vänta på sig...kanske till hösten som det ser ut idag (?)...tror de får in ett antal om fem åt gången eller nått på Godisbutiken...jag hade nr 70 när jag beställde, såeeeh...konstig "politik" att gå ut med releasedatum och sen inte kunna leverera!
En i sanning märklig omständighet, som sagt!
Men det är väl de stora butikerna over there som får i första hand...jag tänker B&H och liknande.
Där är det väl batchar på 30000 eller nått sånt som gäller.
Sverige är en för liten marknad för att vara en viktig "handelspartner"...typ.
Men i alla fall...jag spekulerar...
.
...hade visst en bild med i tidningen Vår Fågelvärld fick jag en blänkare om på en bloggkommentar...en örnbild...skulle få tidningen hemskickad till mig runt den 10:e april med posten men har inte fått den.
Får se...kanske kommer denna vecka.

Lappinvasionen fortsätter...igår sågs en lapp vid Vivesta Gård...samma place där skorstenen är där kattugglan brukar hålla till.

Har också beställt bilder från Crimson...som en testorder för att se skillnaden mellan akvarell och matt fotopapper...lapp och flodsångare...ska bli intressant att se om det funkar med akvarell.
Jag testade akvarell A3+ på min skrivare men det blev inte bra alls...och patronerna till min skrivare är ju svindyra och sen om man inte skriver ut på ett par veckor så torkar patronerna och så skiter det sig och blir ränder på pappret...kan man ju inte hålla på med...en laddning patroner - 8 stycken - går ju på nästan 1500 peng och sen varje gång man ska skriva ut, om man nu väntar två veckor eller nått typ, kör den rengöring och då suger den ju bläck!
Nä...det får bli Crimson i fortsättningen och en billig skrivare för att kunna skriva ut textdokument enbart.
Men i alla fall...1000 visitkort är beställt också...tanken är ju att det är många som frågar om man har en hemsida när man är ute och far i spenaten...så då kan det ju vara bra att dela ut lite infokort om det till hugade vederbörande, istället för att ta om hela tiden muntligt med "feluppfattningar"..."ska det var punkt där mellan?"... åsså, så det blir rätt adress o.s.v. o.s.v.
Bra va...!?
Så här ser mitt visitkort ut förresten...inget märkvärdigt...rent, enkelt och koncist...blankt papper...mmmm!
:-)



Ha en fin måndag!

Ses!

2 kommentarer:

Gunnar Eriksson sa...

Jag har testat akvarellpapper från Crimson och jag är nöjd med resultatet. Akvarellpapper ger en mer målad känsla samtidigt man slipper det minsta blänk. Jag gillar också att få lite struktur på ytan. Nackdel är att det är lite för tjockt för att det ska gå lätt att montera bilden på en passepartout. Speciellt när bilderna skickas rullade. Nästa gång ska jag testa att lägga ut bilderna mellan två kartongbitar med lite press på, så de blir raka innan monteringen Det medföljande silkespappret får ligga mellan bild och kartongbit för säkerhets skull.

Härliga ugglebilder du bjuder på, speciellt om man gillar ugglor som jag.

/Gunnar

Unknown sa...

underbara bilder! gillar verkligen den sista bilden!