tisdag 27 juli 2010

Öster-Malma








Alla bilder - 70-200 med konv 1,4

8 kommentarer:

Nina/Stjärnkraft sa...

Sååå läckra! Och jag som tänkte lägga upp lite bilder på påfågelögat på bloggen imorgon ... Nu vet jag inte om jag har mage att göra det när jag sett dina, som är helt otroliga ... *suckar av illa dold avundsjuka*

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Öster-Malma... Trodde mest at det var känt för att Svenska Jägareförbundet höll till där, men nu inser jag ju att det är för alla sina vackra fjärilar... :)

Måste också ut på fjärilsjakt... I morgon ska vi följa med kusinen i båten till Lurö och där kan det finnas lite fjärilar hoppas jag och på torsdag - då jädrar i mig ska vi nog packa gasolköket, pasta och köttfärssås, Bullens pilsnerkorv o bröd, lite goda frallor och åka ut till "Hinna" (Hindens Rev) och fota fjärilar för där dräller det också av dem... :)


Henke :)

Anonym sa...

Nina: Tack tack...tuppkammen reste sig rätt bra där! ;-)
Men dina bilder går inte av för hackor heller!!

Henke: Jepp...Jägarförbundet håller till där ja...mycket fina marker i omgivningarna!

Steffe

jonny sa...

härliga bilder stefan du ärrrrrr bara såååååå bra

Ölandsvindar sa...

Öster-Malma, där har jag varit många gånger. Vacker natur och god mat! Det verkligen kryllar av pärlemorfjärilar i år. Fina bilder som vanligt!
Kerstin

Nina/Stjärnkraft sa...

Ser att Kerstin säger att det kryllar av pärlemorfjärilar i år. Intressant! I "Rucklets" trädgård, där jag jagar, har det fladdrat omkring endast en ensam stackare. Samma sak med påfågelöga och tallsvärmare. Raps- och citronfjäril har det däremot funnits desto mer av att försöka få att fastna på bild.

Anonym sa...

Nina och Kerstin: Ja, dit brukar vi åka lite då och då...deras mat är ju superb!! 100 peng för buffén.
Och bilderna är tagna borta vid hägnet där vildsvinen går pch bakom vid spången till rundslingan.
Massor av fjärilar var det där igår men bara dessa plus citron.
Så brukar vi också dra till Råggärdet innan man kommer till ÖM...fin skogsväg där rovfåglar ofta visar sig samt på slutet finns en liten sjö med svarthakar.

Steffe

Morgan sa...

Riktigt vackra bilder, fjärilar är magiska tycker jag. Jag gillar bilderna här!
Morgan