onsdag 12 maj 2010

En dag i Kolmården...igen!


Då var man inne på nätet igen då...!


Tjusigt värre i den lilla världen.


Vad hände här då?


Humle eller Dumle kanske?


De där skulle jag inte äta ens om Gordon Ramsey fixade till...aldrig i livet!
Kantareller och trattisar är det som gäller!
.

Just nu håller jag mig flytande men inte mer...


Åsså var det dags för fästingplågan igen då...bäst å titta efter lite då och då!


70-200...hmmm...nu skulle man ju haft den dära stora liksom!
Trolig Dubbeltrast enligt expertis.
Trolig Taltrast enligt en annan expertis.
Vi får se om vi kan reda ut vad detta är för fågel så småningom.

3 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Underbara bilder med härliga små texter till - men jag måste erkänna att jag blir grymt nyfiken på sista bilden... Vad är det man ser ? Är det en göktyta månna ?


Henke :)

Anonym sa...

Vet inte...har skickat bilden till expert och väntar svar.

Steffe

Mikael Sundberg sa...

Första bilden gillar jag SKARPT! Snyggt! Spännande att se svar från Expert :)