onsdag 10 mars 2010

Exkursion - Ljungskärsflagen idag!


En trevlig utflykt med ett alldeles underbart väder blev det idag i Fågelföreningen Tärnans regi och tillsammans med ett antal medlemmar därifrån till Oxelösund och en fågelexkursion med utsikt över Ljungskärsflagen med många fåglar av arter som vigg, sothönor, skrakar, en del alfåglar, örnar ett antal, sångsvanar o.s.v.
Bilden ovan visar längst till vänster "The leader of the pack" Janne Gustavsson som stod som anordnare för exkursionen.


Här tror jag att jag fick med nästan hela gänget!


Tre damer var med också...trevligt att de kan vara intresserade också och att det inte bara är gamla "gubbstötar" som hänger med! ;-)


I full koncentration spanandes efter en eventuell rarris!

2 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Åh, vad avis jag blir ! Finns det nåt härligare än att ha kameran hängnde över axeln och ögat djupt inborrat i tubkikaren och känna hur solen värmer samtidigt som man söker av öppet vatten ? Veta att kaffet i termosen och köttbullemackorna med potatissallad väntar i ryggsäcken...
Men titta - vad är det ? Havsörn ? Nä... Är det kanske en... Vänta, 5, 6, 7 vingslag sen glidflygning en liten stund - en majestätsik flykt... Ja, det är ju en Kungsörn !


Henke :)

NatureFootstep sa...

hihi, här är ju jag med :) Så tack för det, jag tog ju inga bilder på folk. Brukar inte göra det första gången jag är med. Det är jag som har mössan med halsduk på. :)

Jag kom från Katrineholm. Jag har två bloggar med inlägg på. I förra inlägget fick du NatureFootstep Birds, nu får du Photo. :) Om du vill se.