söndag 27 december 2009

Till min fågelmatning...


...idag och påfyllning av mat...det går åt en hel del...ca en tiolitershink i veckan ungefär!
Nu vill jag ha lite andra arter och inte bara mesar, oxar och titor, jo, grönfinkar har jag sett också...annars så blir det lite funderingar på att byta till ett annat ställe till nästa vinter...får se hur det artar sig.
Men när man kommer är de helt orädda och sitter ovanför huvudet på mig och hoppar av "är du inte färdig snart så vi får börja äta" - iver!
Hade min 70-200 med 1,7 konv till de här bilderna!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra bilder det blev, den personliga favoriten blev bilden på titan. Jag gillar att man ser snön ramla ner lite där. Man ser verkligen att även fåglar har olika personligheter om man tittar på dessa bilder.
Morgan

Anonym sa...

Tack Morgan!
Titan är min favvo också iom snön som du säger...försökte få till lite flyg/actionbilder men lyckades inte få till det på bättre sätt än så här och att få fram fåglarnas olika poseringar är ju inte så illa del heller! ;-)

Steffe