tisdag 20 januari 2015

Guds gåva...

Större bild - Klicka på bilden!


...till mänskligheten...så inihäl...singland bra grej alltså...gipsankare...Jet-plugg...tidigare har jag använt Mollyskruv till gipsskivor/väggar och den skruvtypen och jag kommer inte alls överens...en skitgrej helt enkelt men denna...helt underbar, man drar dit den med stora gängorna först i gipsskivan och sen kan man dra dit en konsoll eller vad det nu är man vill ha upp på väggen med lilla skruven och det sitter berget!

Tadaaaa...ett litet tips bara för de som inte vet...jag visste inte...utan fick se dem när jag skulle köpa Mollyskruvar...och när jag drog dit den första och jag kände att det tog...så kändes det så jäkla bra...!
Nu kan till och med jag älska gipsskivor! :-)
Å sen denna sjusärdeles fantastiska uppfinning; uppladdningsbara borrmaskinen...också en underbar gåva...

Idag kommer nya soffan...jag å the sofa ni vet...!
När man kommer hem från naturen och är trött...så härligt å bara få slänga sig ner och relaxa framför teven...efter en hård dag...typ...

Idag strulade datorn när jag startade upp den...sista örnbilderna var borta..."inkonsekvenskontrollerar filer"...suck...filen skadad (den sista enbart)...alltså det gick inte ens att kasta mappen och försöka ladda in bilderna igen som tur var hade jag sista bilderna kvar i kameran och tanken var att lägga in dem på nytt men provar och startar om datorn och efter två omstarter så kom bilderna tebax...phuuuuu...väntar ju på NAS:en som är på väg och har ingen backup på de bilder jag tagit i år...

1 kommentar:

Klas sa...

Det var ett verkligt bra tips! Gipsankare. Om man nu bara kunde komma ihåg det ordet när man ska handla i byggshopen...
/ Deerhunter