torsdag 18 december 2014

18 december...

Större bild - Klicka på bilden!

Bilderna är från igår...17 december - 2014

...och ingen snö i sikte...mestadels är dagarna gråa och ibland disiga...det sägs att november slog rekord i gråväder...och det har fortsatt med december men med några dagar sol i alla fall men det är inte mycket å skryta med...och någon dag har det väl sjunkit under minusstrecket men bara med någon eller ett par grader...och så här kommer det väl att se ut över jul och nyår också kanske...ingen inspiration att skriva har jag heller...jag sitter ett par ggr till i kojan...imorgon och kanske någon dag nu i helgen som kommer sedan blir det långsemester över hela jul och nyårshelgen fram till efter trettondagen...MEN då är det väl dags att ta itu med flyttbestyren ordentligt...vi har ju packat lite då och då mellan varven och när jag varit hemma från kojan...som idag... då blir det nog lite mer packat på eftermiddan...ja, en hemmadag idag...och varför det...?...gissa två ggr...gråväder förståss...men imorgon tar vi en dust med örnarna igen...förhoppningsvis...man vet aldrig med dem...vilket humör de är på...ibland kan de gå ner hur lätt som helst och ibland sitter de bara å möljer i timtal uppe på någon gren för att sedan flyga iväg...men så är det...och det är väl lite av tjusningen med dem...det ska inte vara FÖR lätt...



2 kommentarer:

Klas sa...

Nåja, du måste väl vid det här laget samlat på dig en massa örnbilder redan. Som alltid av bra kvalité. Sista för mig, extra kul med flera fåglar i bild. För ett ögonblick trodde jag att det var en ytterligare bakom nummer två, men såg fel.
/ Deerhunter

Anna Hedström sa...

hej steffe mannen :-)

du bjuder på lika fantastiska bilder som vanligt <3

jag vill önska dig en god jul å gott nytt år oxå :-)

hoppas allt går väl.. och att du mår bra <3
varma hälsningar från anna